“Grad Niš duguje 5.8 milijardi dinara za zemljište koje je vratio prethodnom vlasniku – Republici. Za javnost je važno da zna da do dan danas niti jedan dinar duga nije oprošten, a ukoliko se dug ne otplati u celosti po ugovoru će Grad biti dužan da plaća dnevnu kamatu od preko 6.000 evra počev od sredine 2020. godine”, navodi Nacionalna koalicija za decentralizaciju (NKD) u saopštenju.
Gradonačelnik Niša Darko Bulatović izjavio je marta 2018. godine da je upravo dug koji Grad Niš ima prema Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije razlog zbog čega je Gradsko veće odlučilo da aerodromom ustupi državi. Do duga je došlo, podseća programski savetnik NKD-a Danijel Dašić, kada je grad preuzeo obavezu da izveši komasaciju dela zemljišta u blizini kasarne u Komerenu.
“Grad Niš je imao svojevremeno sredstva kada je prodao kasarnu na Bubnju za izgradnju kompleksa Novi Niš. Šta se desilo sa tim parama – to niko ne zna jer je ubrzo nakon toga došlo do promene vlasti, a taj novac koji je namenjen za konverziju zemljišta otišao je ne znamo gde. Gradska vlast je to primetila sedam godina kasnije da nemaju para da urade tu komasaciju i počeli su da zvone zvona na uzbunu”.
Gradonačelnik Niša je, kako su prenele Južne vesti, početkom februara, rekao je da će doći do opraštanja duga, a da će u suprotnom Grad plaćati penale u iznosu od šest hiljada evra. Krajem februara ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović demantovala je Bulatovića i rekla da još uvek nema zvaničnog dogovra, prenosi ovaj portal.
Da li će doći do plaćanja penala, naš sagovornik iz NKD-a nije siguran, ali se nada će gradonačelnik Niša i ovog puta biti dosledan i pogrešiti u svojoj proceni.
“Pogrešio je kada je rekao da će aerodrom postati državni, da će država preuzeti sve naše dugove, u osnovi je pogrešio i kada je dao aerodrom Republici. Nadamo se da je i ovo greška i da nećemo biti jedini grad u svetu koji plaća penale na zemljište koje je poklonio državi”, navodi Dašić.
U saoštenju NKD podseća da su od juna, kada je država preuzela niški aerodrom, dve linije su ukinute (od kojih je jedna vraćena kasnije), a broj putnika, kao i kargo prevoz u velikom padu u donosu na prethodne godine kada je “Konstantin” uspešno poslovao.
“Cela afera Niški aerodrom pokazuje da je u Srbiji ukinuto Ustavom zagarantovano pravo građana na lokalnu samoupravu. Činjenica je da Gradonačelnik Niša ne sme ništa da preduzme da zaštiti materijalne i finansijske interese grada, čak i u ovako paradoksalnoj situaciji u kojoj strah od partijske hijerarhije Grad Niš košta milijarde dinara”, podvlači NKD u saopštenju.
Novac, navodi Dašić, Grad Niš nema, a to je moguće zaključiti i po čestim blokadama računa. Ipak, bez informacija, uvida u ugovore i podatke koji nisu javni kada je u pitanju ustupanje Aerodroma “Konstantin Veliki” Republici, naš sagovornik kaže da je sve na nivou nagađanja, ali da postoje indicije šta će uslediti.
“Moguće je da država koja je uzela bez dinara nadoknade imovinu grada vrednu preko 50 miliona evra krene u implementaciju sporazuma koji navodno postoji i da će opteretiti budžet grada Niša i naterati građane Niša da plaćaju te penale u narednom periodu”, zaključuje Danijel Dašić iz Nacionalne koalicije za decentralizaciju i zahvaljuje se državi što je makar nešto ostavila Gradu kad je uzela aerodrom, makar i dugove.
Pročitajte još…
Sudbina aerodroma u Nišu: Od odluke Veća do neizvesnog datuma zasedanja gradske skupštine
Istorijski uspesi niškog aerodroma ili uspeh na kašičicu?