Kako bi predstavio rad onih koji pružaju usluge na jugu Srbije, poboljšao komunikaciju građana i javnih institucija i podstakao aktivno učešće građana u reformi javne uprave, Centar za razvoj građanskog društva PROTECTA organizovao je okrugli sto „Pružanje javnih usluga na jugu Srbije – izazovi i mogućnosti“.
Diskusija je deo dvogodišnjeg projekta „Partnerstvom do dobre javne uprave“. Cilj projekta je da doprinese stvaranju i primeni propisa, kao i reformi javne uprave, što podrazumeva fokus na građane i njihovo učešće u reformi te uprave, kao i poboljšanje transparentnosti i odgovornosti javne uprave za kvalitet usluga.
“Projekat je nastao zbog uočenih problema u javnoj upravi koje smo mi, kao grupa organizacija civilnog sektora, prepoznali”, objašnjava Jelena Ribać iz Evropskog pokreta u Srbiji. „Prema istraživanju koje smo sproveli glavni problemi javnih uprava su loša organizacija, dugo čekanje, loš i neprofesionalan odnos zaposlenih, nedostatak kadrova i opremljenost. Uočili smo da građani i organizacije civilnog društva nisu dovoljno uključeni u reformu javne uprave koja se odnosi na pružanje usluga. Želimo da, na osnovu onoga što su građani izneli, formulišemo konkretne preporuke za unapređenje“, zaključuje ona.
Projekat spovode Evropski pokret u Srbiji (EPuS) i Centar za evropske politike (CEP), uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) i u saradnji sa 12 partnerskih organizacija iz različitih gradova i opština Srbije.