Medijska pismenost – stvarnost iza ekrana

Moj posao nije da prenosim ono što političari kažu, već je posao novinara da izveštava o posledicama odluka koje ti političari donose i to je ono što u mnogim medijima nedostaje“, navodi novinarka Gordana Bjeletić.

Novinari, pre svega, moraju biti odgovorni svojoj publici i savesni u svom radu, ističe Bjeletić. Ona dodaje da joj je bitno da svaki prilog koji uradi bude prvi o toj temi, da je estetski dobar, ali podvlači da je sve to nebitno ako izgovori neistinu pred kamerama.

Novinarka i suosnivačica portala za mlade Youth Vibes Jovana Jović ističe da je malo medija kojima su mladi, a pre svega stariji tinejdžeri ciljna grupa. Međutim, ona navodi da mladi nisu dovoljno medijski pismeni i da ne razumeju svrhu novog predmeta Jezik, kultura i mediji:

Kada sam ih pitala na koji način proveravaju istinitost neke informacije, oni su mi rekli da proveravaju da li je neko drugi pisao o tome. Međutim, to uopšte ne mora da znači jer mediji kopiraju od drugih medija„.

Zamenica urednice portala Megafon Jovana Đorđević ističe da u današnjem svetu imamo „šumu informacija“ i dodaje da većina medija ima iste informacije, ali je teško prepoznati se u njima. Jedno od rešenja je i uvođenje medijske pismenosti u formalno obrazovanje, ali ne nužno kao zaseban predmet:

Ukoliko se mladi medijski opismene, sigurno će moći bolje da protumače ono što se nalazi na internetu i onda bi možda sam internet bio mesto za veću slobodu medija u Srbiji„.