„Niš nije grad propale industrije, već grad preduzetništva i pametnih ljudi“

Gradski forum „Konkretni modeli podrške sektoru mikro, malih i srednjih preduzeća – primer Fabrika dobre hrane“ / Foto: MRCN / N.S

Stanje malih i srednjih preduzeća značajno se poboljšava poslednjih godina, međutim, i dalje manjka novih preduzeća, a postojeća ne prestaju da se gase, istakao je Milivoje Jovanović iz organizacije ENECA na Gradskom forumu „Konkretni modeli podrške mikro, malih i srednjih preduzeća“, gde se govorilo i o položaju ovih preduzeća na trzištu, potencijalnim načinima za njihovo unapređenje, potrebama mladih preduzetnika i njihovim iskustvima u dosadašnjem radu.

Na pitanje kako lokalna samouprava može da pomogne preduzetnicima da dođu do potrebnih informacija Jovanović odgovara da je potrebno da se rebrendira grad – „Niš nije grad propale industrije, već grad preduzetništva i pametnih ljudi“.

Gradski forum „Konkretni modeli podrške sektoru mikro, malih i srednjih preduzeća – primer Fabrika dobre hrane“ / Foto: MRCN / N.S

„Proteklih dana vidimo da ipak Niš može da se aktivira kada su interesi građana u pitanju i da postoji inicijativa i energija. Institucije treba da se otvore prema mladim ljudima i preduzetnicima zbog toga što imamo značajan pad, jer se više preduzeća gasi nego što se otvara“, dodao je.

Jelena Petrović iz organizacije ENECA ističe da je „posebno bitno da se na lokalnom nivou učine određeni napori, kada je jačanje preduzetništva u pitanju“.

Upravo zbog toga kreiran je predlog javne politike na osnovu analiza i ispitivanja koji podrazumeva: stvaranje boljih uslova za učešće malih i srednjih preduzeća na tenderima, veća dostupnost kapitala i finansija, redovno informisanje mladih preduzetnika, kao i obezbeđivanje kontinuirane podrške i programa obuke za mlade preduzetnike.

Na Forumu je kao primer dobre prakse predstavljen i projekat Fabrika dobre hrane, model podrške preduzetnicima kroz uspostavljanje brenda i prehrambeno/proizvodnog centra koji je osmislila ENECA. Jovanović je istakao da su na ovaj način okupili i udružili 30 proizvođača u prvoj fazi, te da za drugu planiraju još 40. Na ovaj način širimo količinu, asortiman i kvalitet“, zaključio je Jovanović.


Autor: Ana Anđelković