Obradović: U novoj Medijskoj strategiji ne smeju se ponavljati greške iz prethodne

Sastanak u Media i reform centru Niš o preporukama za novu Medijsku strategiju; Foto: MRCN/A.S.

Nezavisniji i transparentniji rad Regulatornog tela za elektronske medije (REM) i javnih medijskih servisa, rešavanje statusa preostalih medija u javnom vlasništvu, transparentnost i uređivanje budžetskih davanja medijima, kao i ostvarivanje medijskog pluralizma, teme su o kojima se razgovaralo na konsultativnom sastanku koji su predstavnici BIRN-a, NUNS-a i Fondacije Slavko Ćuruvija organizovali sa predstavnicima lokalnih medija, organizacija i institucija u Nišu.

Iako su se iz radne grupe Ministarstva za kulturu i informisanje koja se bavi izradom teksta nove Medijske strategije povukla sva reprezentativna novinarska udruženja, predstavnici tri organizacije kroz ove sastanke prikupljaju preporuke za izradu tog dokumenta. Kako najavljuju, dokument sa preporukama biće predat radnoj grupi koja kreira novu Medijsku strategiju.

Prema rečima vlasnika i urednika nedavno ugašenog portala Vranjske Vukašina Obradovića u novoj Medijskoj strategiji ne sme da dođe do ponavljanja grešaka iz prethodne. Zbog toga je, naglašava, ključno napraviti analizu svega što se u prošlom periodu dešavalo u medijskoj sferi. Jedan od problema prethodne Strategije je, objašnjava Obradović, neadekvatna primena postojeće zakonske regulative.

„Nema idealnih zakonskih rešenja, ukoliko ne postoji politička volja da se ta zakonska rešenja i primene“, navodi Obradović.

U izradi Strategije treba da učestvuju novinarska i medijska udruženja, a to sad nije slučaj, Vukašin Obradović; Foto: MRCN/A.S.

Nova Medijska strategija, objašnjava, treba da omogući svim akterima na medijskoj sceni ravnopravan položaj kada je u pitanju finasiranje, odnos države prema medijima i medijska konkurencija na tržištu koje, napominje, u ovom trenutku praktično ne postoji.

Na sastanku je rečeno i da civilni sektor treba da se uključi u proces izrade Medijske strategije.

Jedna od tema o kojoj se diskutovalo je i sufinansiranje medijskih sadržaja, pa su se učesnici saglasili da je potrebno ustanoviti jasnija pravila koja bi pomogla svima na polju unapređenja tog procesa.

„Država kroz subvencije ne smatra da daje podršku proizvodnji medijskog sadržaja od javnog interesa, već konkretnim medijima. To nije smisao konkursnog finansiranja“, izjavio je Mladen Jovanović iz Nacionalne koalicije za decentralizaciju.

Istaknuto je i da je potrebno napraviti timove pravnika koji bi se bavili propisima i pravnim aspektima medijskih zakona.

„Predlažemo formiranje jedne baze koja će sadržati sve medijske sadržaje koji su nastali zahvaljujući parama građana“, rekao je Dragan Đorđević iz Odbora za ljudska prava.

Na sastanku je istaknuto i da u izradi nove Medijske strategije treba da učestvuju predstavnici novinarskih i medijskih udruženja, što u ovom trenutku nije slučaj. Rečeno je i da celokupan proces sufinansiranja medijskih sadržaja mora da bude transparentniji, kao i da „građani ne treba da finansiraju ono što ne vide“.

Podsetimo, iz radne grupe koja se bavi izradom teksta nove Medijske strategije prvo je izašla predstavnica Asocijacije medija, potom Udruženja novinara Srbije, a nedavno se povukla i Koalicija novinarskih i medijskih udruženja koju čine NUNS, NDNV, ANEM, Lokal pres i Asocijacija onlajn medija.

PODELI

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here