UPSS: Suštinski problem je korupcija

Đokica Jovanović i Milosav Jukić; Foto: MRCN/M.S.

Udruženi pokret slobodnih stanara organizovao je konferenciju za novinare kako bi konkretnim primerima ukazao na „delovanje vlasti protiv interesa građana i mobilisao javnost u sprečavanju takve prakse“.

„Želimo da skrenemo pažnju javnosti na probleme o kojima se ovde i ne govori. Skoro je održana javna tribina na kojoj su učestvovali predstavnici Građanskog fronta, Inicijativa Ne da(vi)mo Beograd, Udruženi pokret slobodnih stanara iz Niša, Lokalni front iz Kraljeva, Podrži RTV, predstavnici vojnog i policijskog sindikata). Sada želimo da to i pokažemo na konkretnim primerima“, kaže član Upravnog odbora UPSS-a Đokica Jovanović.

On objašnjava da je suštinski problem korupcija, a partijsko zapošljavanje jedan od njenih primera. Broj zaposlenih u niškoj Gradskoj upravi i javnim preduzećima, prema podacima UPSS-a, od 1990. godine do danas porastao je za skoro 300% i za proteklih 27 godina građani Niša su za njihove plate dali blizu milijardu evra. Jovanović navodi da je broj zaposlenih u Gradskoj upravi Niša 1990. iznosio 600, a u javnim preduzećima 1.500. Prema njihovim rečima, danas u Upravi radi 3.000 ljudi, a u javnim preduzećima isto toliko, ukupno 6.000, što je zapravo višak od 3.900 ljudi.

„Država je počela da usklađuje svoje zakone sa zakonima EU. U tom postupku doneto je mnogo zakona, ali je njihova primena vrlo sporna. Svi zakoni koji su restriktivni prema građanima primenjuju se trenutno, bez pogovora. Bilo koji zakon koji je donet, a da je povoljan za građanina, se zaobilazi, ne primenjuje se“, rekao je član Upravnog odbora UPSS-a Milosav Jukić.

On dodaje da EPS ne poštuje odluke Agencije o poništenju odluka EPS Distribucije o odbijanju zahteva građana za privremeno uključenje struje kao navodno nepotpune,  pa se nalaže ponovo odlučivanje EPS-a o tim predmetima. Takođe, kaže, često se dešava da EPS, bez prisustva vlasnika brojila i dokaza ili odgovarajućeg dokumenta, konstatuje neovlašćenu potrošnju i isključi struju, što građane primorava da pokrenu sudski postupak i tako samo gomilaju enormne dugove za sudske troškove.

Jukić ističe da su troškovi JKP Objedinjene naplate 3,5% računa za grejanje. „Kako bi ovaj trošak mogao da uđe u fiksnu cenu grejanja, označen je kao trošak platnog prometa. Objedinjena naplata postaje banka, a procenat fiksni iznos. To znači da građani plaćaju 3,5% svog računa za grejanje Objedinjenoj naplati, čime ON postaje poreski organ Grada Niša“, zaključuje Jukić.

Prema rečima predstavnika UPSS-a, sporan je i rad Parking servisa. Kako navode, od 2012. broj zaposlenih uvećan je za 60%, a nije sagrađen ni jedan novi parking. Takođe, zaposleni u Parking servisu mere rastojanja vozila od pešačkog prelaza i raskrsnice, iako nisu nadležni saobraćajni organi.

„Iznajmljivanje ljudskih resursa je takođe jedan od problema. Zakon je omogućio javnim preduzećima da, zbog zabrane zaposlenja, zaposle na određeno maksimum 10% ljudi na određeno. Ovo se u Nišu može tumačiti kao obavezno. Kako ni  to nije dovoljno, vrši  se dodatno angažovanje ljudskih resursa. Postavlja se pitanje koliko je to zaposlenih stvarno potrebno i ko će sve to da plati“, kaže Jukić.

PODELI
Marta Savić

Studentkinja četvrte godine novinarstva Filozofskog fakulteta Univerziteta u Nišu. Novinar saradnik Media & reform centra Niš. Glavna i odgovorna urednica Studentskog dnevnog lista.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here