Vučićeva izjava o niškom Aerodromu potvrda visoke centralizovanosti Srbije

Aerodrom "Konstantin Veliki" / Foto: MRCN

U intervjuu za RTS predsednik Srbije Aleksandar Vučić govorio je o beogradskim izborima i listi Srpske napredne stranke, odnosima sa Srpskom pravoslavnom crkvom, planovima za Kosovo, evropskom putu Srbije, ali i o srpskim aerodromima. Tom prilikom izjavio je da broj putnika niškog Aerodroma raste na uštrb beogradskog.

“To je ono što oni u Nišu nisu razumeli, da sve vreme smo mi pustili da se razvijaju, ali su sve vreme oni smanjivali kapacitete Beograda”naveo je Vučić.

Ova izjava predsednika Republike izazvala je brojne negativne komentare građana sa juga Srbije, niških političara, kao i organizacija civilnog društva.

Reagovanja – “Niški Aerodrom ne postoji zbog milosti ili žrtve predsednika Srbije”

Komentarišući Vučićevu konstataciju o razvoju niškog Aerodroma, koordinator Pokreta Dosta je bilo za Niš, Stefan Mitrović, kaže da način na koji predsednik Republike govori o Nišu i niškom Aerodromu predstavlja negativni duh beogradizacije koji se širi Srbijom, u kome Beograđani dozvoljavaju ljudima van prestonice da imaju svoje živote.

Aerodrom „Konstantin Veliki“ / Foto: MRCN

“Nije Beograd ništa dozvolio, niti su oni ni na koji način pomogli razvoj niškog Aerodroma. Niš ima više sunčanih dana od Beograda, i u geografskom smislu je bolje pozicioniran, a to što oni misle da treba da dozvoljavaju drugima da rade, da žive, da funkcionišu, je samo još jedna od stvari na koju mi iz Niša možemo da budemo zgroženi,” zaključuje Mitrović.

Predsednik Saveta omladine DSS-a Mladen Savić kaže da kao gradjanin Niša očekuje izvinjenje Vučića zbog ovog gafa, kao i reakciju čelnika Grada.

“Ovo je samo jos jedna potvrda da smo mi visoko centralizovana država. Ovo je i poruka mladim ljudima u Nišu da su oni ipak predviđeni za sklapanje kablova i pravljenje šrafcigera, da ne treba da budu povezani sa Evropom i svetom, jer je to privilegija beogradske omladine.”

Savić dodaje i da smelost ovakve bahate izjave Vučića leži i u kukavičluku niških funkcionera, koji su preokupirani svojim ličnim i karijerističkim interesima, a ne razvojem i strateškim interesima Grada.”

Predsednik niškog DS-a Miodrag Stanković izjavio je da “ne postoji niški Aerodrom “Konstantin Veliki” zbog milosti ili žrtve predsednika Srbije, ili beogradskog Aerodroma “Nikola Tesla”, već zbog građana trećine Srbije, ali i susednih zemalja.”

“Postavlja se pitanje, šta će se desiti sa niškim Aerodromom “Konstantin Veliki”, nakon pompezne najave koncesije beogradskog Aerodroma „Nikola Tesla“. Da li će ugovor o koncesiji, kao i mnogo ugovora u Srbiji, u poslednjih 6 godina, biti tajna za građane Srbije i netransparentno odlučivanje?” pitaju iz niškog DS-a.

Stanković ističe i da ukoliko ova vlast želi da pokaže dobru volju i da dokaže da ne želi centralizaciju aerodroma, treba da se potrudi da niški Aerodrom ima i kargo saobraćaj: “Sve ostalo su spinovi i dnevna politika ove autoritarne vlasti, a u funkciji izbora koji su raspisani za Beograd,” zaključuje.

“Činjenica je da je 70 do 80 posto kapitala trenutno skoncentrisano u Beogradu ili Vojvodini, a da jug Srbije polako odumire”, kaže Branislav Jovanović iz Narodnog pokreta Srbije, čiji je, kako navodi, centar političke borbe  decentralizacija i ravnomeran regionalni razvoj, i dodaje:

“Postojanje niškog Aerodroma je uslov opstanka juga Srbije, i povećavanje broja putnika na niškom aerodromu na cifru od 300.000 ne znači nikakvu otimačinu putnika, već je to prirodna i logična posledica velikog broja ljudi koji gravitira ka ovom Aerodromu, a koji su zbog siromaštva morali da odu u zemlje Evropske unije.”

Sa druge strane, predsednik Gradskog odbora SPS u Nišu, Žarko Ranković kaže da je država značajno pomogla razvoj niškog Aerodroma, kroz opremu i sredstva, te mu omogućila da bude konkurentan i da ima sve veći broj putnika:

“Takođe je bitno da je povećanje broja putnika dovelo do potrebe za novim radnicima. Za mene su ovo najbitnije stvari, a kako je do njih došlo, to nije važno.”

Poverenik niškog odbora SNS-a Zvezdan Milovanović na ovu temu rekao je:

“Ne razumem šta bih ja tu trebalo da komentarišem. Niti se bavim Aerodromom, niti sam upućen u poslovanje Aerodroma. Zaista, bilo je toliko stvari u tom intervjuu koje mogu da komentarišem i koji su politička stvar, a vezano za neko poslovanje Aerodroma, zaista nisam upućen i ne znam.”

Nisu “pustili” da se niški Aerodrom razvija, već prestali da ga sputavaju

Na izjavu predsednika Vučića među prvima je reagovala i Nacionalna koalicije za decentralizaciju, gde smatraju da je pitanje decentralizacije pitanje opstanka života u Srbiji izvan Beograda.

“Nije Vučić dozvolio da se leti iz Niša, nego su konačno prestali da sputavaju razvoj niškog aerodroma, a avio-kompanije same biraju odakle će da lete. Podrazumeva se da sve treba da bude u Beogradu, a ljudi sad putuju preko Niša jer im je prirodnije, jer im je niški aerodrom bliži, a ne samo što je cena karte manja. Koja je to obratna logika, opšte potrebe građana nisu važne nego su važne potrebe Beograda, a Beograd će nekom tek da da šta reši da mu da, to je klasičan primer najgoreg mogućeg mentalnog centralizma,” istakao je Mladen Jovanović, predsednik UO Nacionalne koalicije za decentralizaciju za Južne vesti i dodao:

“Vučić polazi iz centralističkog principa – sve mora da krene iz Beograda, a šta vam damo, to ste dobili, on očigledno nije predsednik svih nas, on je onda predsednik Beograda. Centralizacija nas uništava sve više i više, a to da on dozvoljava Nišu nešto je poruka moći koja zapravo služi da nas opomene da to može da nam uzme, što bi bio čist bezobrazluk.”

1 KOMENTAR

  1. Zašto u Beogradu i okolini ne otvore Yuru ili Leoni? Zašto oni ne rade u fabrikama? Svi građani južnije od Beograda su izgleda građani trećeg reda. Ne razmišljaju koliko je ljudi napustilo jug i da im je aerodrom veza sa porodicama?! Da ne bi dolazili često u Srbiju i trošili novac koji zarade mukom na zapadu da nema Niškog aerodroma?! Beograđani da putuju avionom a građani trećeg reda autobusom?! Sram da ih bude! Oni koji glasaju za njih nek razmisle o tome gde su oni a gde su im prijatelji i porodica, gde rade i kako rade, koliko ih je otišlo u inostranstvo?!

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here