„Treba da se razmišlja drugačije, ne mora sve da bude očigledno i uvek je dobro okupiti ljude raznih struka. Naš tim bio je sastavljen od arhitekte, elektronaca i umetnika, pa smo želeli da sve to iskoristimo i napravimo celinu, i ovim primerom pokažemo da kulturni identitet grada može da se izgradi sinergijom raznih struka“, rekao je član pobedničke ekipe prvog Mejkerskog hakatona u DELI prostoru Mihajlo Savić.
Spoj džepnog lavirinta, retro igrice iz osamdesetih godina i proširene realnosti pobedio je u takmičenju za potencijalni novi suvenir grada Niša. Mihajlo Savić, Nikola Dopuđ, Mladen Đurić i Miljan Jovanović članovi su tima Tvrđava, koji je prikazao ideju za LaVilinT predstavljajući prepoznatljive delove grada.
„Imali smo ideju da sam lavirint bude korišćen kao pokretač proširene realnosti, ali zbog manjka vremena morali smo da odštampamo kôd sa druge strane. Želja nam je da se na ovaj način promovišu manifestacije u Nišu, a aplikacija bi se apdejtovala mesečno i prikazivala nove događaje“, pojasnio je Savić.
Drugo mesto osvojila je ekipa Čegar, čija je ideja bila Niško, stilizovan čovečuljak koji je spoj poznatih delova grada – pesnice sa Bubnja, Tvrđave i zvučnika koji predstavlja gradske događaje. Treće mesto, po odluci žirija, pripalo je ekipi Bubanj, čiji je držač za sveće zamišljen kao slagalica sa prikazom svih zanimljivih dešavanja i predelima Niša.
Član žirija Petar Bojović iz Turističke organizacije Niš rekao je da je zadovoljan kako mladi razmišljaju. Razlika između prvog i petog mesta bila je u nijansama, navodi on i dodaje da je pobednički tim dao ideju od koje može nastati suvenir, a može da se koristi i kao deo mobilne ili kompjuterske aplikacije.
„Poenta ovog takmičenja je da učestvuju mladi ljudi sa modernim viđenjima koji koriste savremenih tehnologija, dok je na drugoj strani prodajna vrednost i da li će to biti prihvaćen suvenir. Najbitnije je da mladi ljudi krenu da stvaraju inovacije, a šta će se desiti – ne znamo, zato i radimo na tome da im omogućnimo da nam pokažu“, naveo je Bojović.
Predstavnik 3D Republike u žiriju David Daković zadovoljan je upotrebom 3D štampe kao načinom da se brzo i efikasno prikaže konkretan dizajn, a i mogućnošću da sami takmičari otklone sve nedostatke, koje prototip suvenira može da ima. Kao neko ko nije iz Niša, Daković navodi da su niške ekipe uspele da na najbolji način prikažu svoj grad.
„Video sam da kod ekipa postoje dva pravca – istorijsko nasleđe Niša i novi život u Nišu, mladi i supkultura koji čine ovaj grad danas jedinstvenim mestom u Srbiji. Mislim da je to snaga Niša. Jedna ekipa je sve to da objedinila“, dodao je on.
Jedan od organizatora i član žirija Nenad Stojanović, programski direktor DELI prostora, rekao je da je 30 sati za osmišljavanje suvenira malo, ali da je zadovoljan prezentovanim idejama i ekipama koje su pokazale dobre rezultate uz malo vremena i dobru motivaciju. Stojanović dodaje da se nada da će Niš početi da razmišlja kao i mladi učesnici Mejkerskog hakatona i na taj način prikazati grad onima koji ga posete.
„Prošle godine pokušali smo da organizujemo jedan hakaton, ali ljudi i institucije nisu znali šta je to, pa je bilo neuspešno. Ove godine imamo uspešan hakaton sa šesnaest prijavljenih timova, ali kada smo planirali budžet – nismo imali na umu da će se javiti ekipe iz Sarajeva, Beograda koje nismo imali gde da smestimo. Vidim da su ljudi iz TON-a zadovoljni i očekujem sledeće godine veći prostor i više ekipa iz drugih mesta. Mi u Nišu znamo šta je dobro u našem gradu, ali hajde da vidimo kako ljudi sa strane reaguju na naše nove simbole“, zaključio je Stojanović.