• Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter Instagram
  • Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter YouTube Instagram
Najnovije
  • Svetski dan borbe protiv HIV/AIDS-a, IZJZ;
  • Od Miloševića do Vučića: Kako se menjala borba protiv cenzure u Srbiji
  • Borba za život troje Nišlija – kako da postanete donor matičnih ćelija
  • Preminuo Jovica Dimitrijević, TV snimatelj iz Niša
  • Ne štedi se za režimska glasila u Nišu: Grad odabrao skuplju ponudu za prenos Skupštine i ponovo raspisao konkurs za medije
  • Ruganje bolu jedne majke: Kako granice ljudskosti blede pred interesima vlasti
  • Uprkos protivljenju akademske zajednice Vlada osnovala Fakultet “za Srbe” – niški Filozofski oštro protiv, najavljuju pravnu borbu
  • Tajna sednica Skupštine prvi put u Nišu – opozicija uglavnom zbunjena, dr Milić najavljuje prenos uživo
  • Prvi milioni iz gradske kase za “Niš TV” – “Šamar svima koji poštuju zakone”
  • Skela kao simbol apsurda, (ne)rada i (ne)brige institucija u Nišu – “najduža korupcija na očigled svih građana”
Home»Aktuelno»Scena u trenu: Spontanost, iskrenost i radost igre ključne za teatar improvizacije

Scena u trenu: Spontanost, iskrenost i radost igre ključne za teatar improvizacije

Tamara StankovBy Tamara Stankov31/05/2022No Comments
Scena u trenu u punom sastavu

Pre tri godine je u jednom niškom pabu odigrana prva Scena u trenu. Tu prvu predstavu pratilo je, kažu glumci ukupno 17 ljudi. Od toga 10 njihovih prijatelja i sedam slučajnih prolaznika. Tek nekoliko izvođenja kasnije njihova igranja bila su rasprodata do poslednjeg mesta, a interesovanje za ove igre improvizacije je sve veće.

U Nišu im je, kažu, takva scena i nedostajala – zato su i rešili da je sami stvore. O glumi, pozorištu, Nišu i tajnama Scene pričali smo sa delom ove zanimljive ekipe – Jelenom Stanković, Petrom Ščepihinom, Dušanom Ščepihinom i Davorinom Dinićem.

MRCN: Koja je tajna Scene u trenu, zbog čega vas publika voli? Da li ste, kada je sve počelo, to očekivali?
Dušan: ” Ukoliko vam se sviđa neko iz Scene u trenu znajte da cete biti u vezi i sa ostalima” / Foto: Davorin Dinić

Jelena: Tajna Scene u trenu je seratonin, hormon sreće koji na našim predstavama proizvodimo u količinama dovoljnim da rešimo sve probleme ovog sveta smehom. Ovoliko samopuzdane odgovore nismo imali u pocetku, čak smo bili na ivici da odustanemo u više navrata.

Davorin: SUT je pored toga što predstavlja jedno celovečernje iskustvo, prilika da ljudi uživo prisustvuju stvaranju organskog humora. Sve što publika vidi stvara se tog trenutka pred njihovim očima. To ljudi umeju jako da cene i da u tome prepoznaju nepretencioznost onoga što mi radimo.

Iskustvo je obostrano jer, koliko smo mi spremni na to da pred živom publikom potpuno „fejlujemo“ (što je sastavni deo improvizacije), toliko je publika spremna da nam to oprosti. Na kraju humor nije glavna poenta improvizacije već njen dobrodošli nusprodukt, a čitav proces je takav da  u njemu svi podjednako uživamo.

Jelena: “Tajna scene u trenu je serotonin koji proizvodimo u neograničenim količinama”
Foto: Davorin Dinić

Dušan: Moje mišljenje je da Scena u trenu postoji i pre nego što smo se mi zvanično sastali i formirali je. To je jedna energija i ludnica odnosa koja je samo počela da, umesto između dvoje ljudi, počne da funkcioniše između devetoro ljudi.

Kao u kvantnoj fizici gde imamo kvarkove koji čine jedan složeniji element tipa neutron, pa tako i nekoliko naših složenih licnosti čini Scenu u Trenu.

Petar: Opet bih se vratio na čuvenog komičara i jednog od tvoraca teatra improvizacije, Del Close. On je rekao da je istina smešna. Dakle, ono što je istinito jeste i smešno.

S obzirom da zaista sve nastaje u trenutku, ja mislim da je to tajni recept improvizacije i dobra podloga. Kada publika vidi kako se glumci trude da na licu mesta stvore scenu i da uživaju u tome, a da pritom nude razna rešenja i da publika uvek ima komentar u sebi: Kako su se setili toga? Svakako, mislim da je spontanost, iskrenost, radost igre, slušanje partnera i igranje za partnera kljuc improvizacije. 

MRCN: Gde pronalazite inspiraciju za zadatke?

Petar: Ja kao moderator moram neskromno da zvučim, ali moj posao zaista nije nimalo lak. Inspiraciju za zadatke pronalazim u svakodnevnim situacijama. Dok šetam, pijem kafu, izlazim u grad, igram druge predstave… Jednostavno, meni je mozak tako namešten da u svakom trentuku radim u službi improvizacije i zadataka koje treba da pripremim ekipi. 

Interne šale prihvata i publika
MRCN: Da li to što se i privatno družite olakšava ili otežava Scenu?

Jelena: Mi smo jedna disfunkcionalna, preterano zavisna jedna od drugih porodica. To olakšava, jer smo došli dotle da jedni drugima završavamo rečenice. Ipak, ume da bude i mana zbog previše internih šala ili fora koje publika ne razume, naravno… Mene inspiriše sam momenat dok igramo predstavu. Ta energija u datom trenutku je do te mere snažna da milion ideja dolazi odjednom.

Dušan: Tajna Scene u trenu su odlični privatni odnosi ljudi koji čine Scenu u trenu. Mi nismo kao neka velika porodica, mi to zaista i jesmo. Ukoliko vam se sviđa neko iz Scene u trenu znajte da ćete biti u vezi i sa ostalima. Ta naša bliskost dovodi do poboljšanja igre, gde bukvalno znamo ko kako razmišlja i šta treba očekivati od partnera. Sva ta energija se automatski prebacuje na publiku i dok igramo predstavu publika postaje deo Scene u trenu. Mislim da nas zato baš toliko vole. Iskreno ja nisam očekivao ovakav “rezultat” našeg rada. Bilo je ljudi koji su dolazili iz Beograda i Novog Sada i uklapali termine dolaska samo da gledaju Scenu u trenu.

Davorin: Privatno druženje svakako olakšava to što radimo na sceni. Izuzetno se dobro poznajemo i znamo šta možemo da očekujemo na jednom osnovnom nivou što opet ostavlja puno prostora da i dalje jedni druge iznenađujemo. Mi uživamo u međusobnoj scenskoj igri jednako koliko publika uživa gledajući nas.

MRCN: Kod ovakve vrste teatra zanimljivo je to što zapravo ne čekate da publika dođe do vas, već vi dolazite do publike. Takođe, interaktivno je jer publika i sama učestvuje i kreira predstavu. Da li mislite da je to bilo jedno osveženje za Nišlije?
Davorin: ” Rezervišite na vreme ljudiiiii!”

Dušan: – Mislim da publika i dalje dolazi kod nas, jer dolaze tamo gde mi igramo. Za sada je to Labeerint i Pozorište lutaka Nis. Publika svojim sugestijama pored našeg moderatora, preuzima ulogu reditelja, a mi ostajemo izvođači glumačkih radova i trudimo se da odigramo sve što nam zadaju. Smatram da je ovo veliko osveženje za Nišlije, kao i ljude koji dolaze sa strane.

Petar : Mislim da jeste svakako osveženje za Nišlije, jer čini mi se da u svakom trenutku, bilo gde, dođe do takozvane ušuškanosti što kod publike, što kod i samih glumaca, pevača, umetnika generalno. Ja uvek težim ka novim stvarima i uvek sam zagovornik toga da je potrebno probati različite stvari i biti kreativan. Ne možes nikada da znaš da li ćeš uspeti ili ne, ako ne probaš.

Pab ‘’Labirint’’ je čarobno mesto, jer upravo se stvara jedna intimna i srdačna atmosfera. Publika ima prilike da sedi za stolovima (koji su rezervisani 10 dana pre samog izvođenja) pije piće i uživa u predstavi. Zbog same interakcije, publika takođe sa mnom učestvuje u kreiranju određenih scena. Samim tim to je prava prilika za sve one koji smatraju da su kreativni da ponude razne ideje za određene igre. 

I publika “12 igrač” Scene u trenu
MRCN:  Šta mislite, da li ima dovoljno mesta i sadržaja gde mladi u Nišu mogu da provedu svoje slobodno vreme?

Jelena : Mislim da je to jako subjektivno i zavisi od ličnih interesovanja. Verujem da svako može sebi da organizuje slobodno vreme u potpunosti. E sad, koliko ima kvalitetnog sadržaja? Ne dovoljno.

Davorin: Sad ima. Samo nema mesta. Rezervišite na vreme ljudiiiii!

MRCN: Šta nedostaje vama? Da li ste ono što vam nedostaje zapravo sami napravili teatrom improvizacije?
Petar: “Inspiraciju za zadatke pronalazim u svakodnevnim situacijama” / Foto: D.D.

Dušan: Nema dovoljno prostora za mlade glumce. Ali nije ni do “prostora”, nešto je i do mladih glumaca koji su bez ambicija. Pozorištem možete da se bavite bilo gde i bilo kako. Ne treba vam ni sala ni scena (mi igramo na sceni od 2 kvadrata). Treba se pokrenuti nekako i raditi nešto kako bi vas neko video, samo postojanje nije dovoljno. Svakako bi bilo lepo da Niš dobije alternativnu pozorišnu scenu, to je možda rešenje.


Petar: Mislim da se polako otvaraju vrata i šanse za mlade glumce i to me jako raduje. Nove generacije dolaze, što je prirodno. Samim tim treba tim generacijama dati šansu da se pokazu i ispolje svoju kreativnost i maštu na najbolji mogući način, odnosno da pokažu za sta su se školovali. 

Jednostavno, ta razmena energije koju mi imamo, to konstantno bodrenje, ohrabrivanje i podrška je nešto što čini našu Scenu, ako smem da kazem uspešnom. Ja sam presrećan zbog toga i veoma zahvalan univerzumu što je to baš tako, sa tim ljudima koji čine SUT. 

MRCN: Kada očekujemo sledeću Scenu? Koji su planovi za leto?

Davorin: Nema protekcije! Moraš da nas zapratiš na mrežama i čekaš  zvaničnu objavu! Na leto, kao i do sada, planiramo neki tim bilding negde na nekoj planini. Negde gde možemo na miru da budemo ono što jesmo- jedna složna a disfunkcionalna porodica koja se beskrajno voli.

FacebookTweetLinkedInEmail

Povezane vesti

Teatar improvizacije “Scena u trenu” u Lutkarskom pozorištu SCENA U TRENU – Teatar improvizacije koji je osvojio publiku Mladi u Srbiji znaju kakve medije žele, ali su malo prisutni u njima Omladinski aktivisti: Da bi mladi bili aktivniji potrebna je njihova bolja informisanost
Avatar photo
Tamara Stankov

    Novinarka Media i reform centra Niš

    POVEZANE VESTI

    Od Miloševića do Vučića: Kako se menjala borba protiv cenzure u Srbiji

    25/11/2025

    Borba za život troje Nišlija – kako da postanete donor matičnih ćelija

    22/11/2025

    Ne štedi se za režimska glasila u Nišu: Grad odabrao skuplju ponudu za prenos Skupštine i ponovo raspisao konkurs za medije

    14/11/2025

    Leave A Reply

    Najnovije vesti

    Od Miloševića do Vučića: Kako se menjala borba protiv cenzure u Srbiji

    25/11/2025

    Borba za život troje Nišlija – kako da postanete donor matičnih ćelija

    22/11/2025

    Preminuo Jovica Dimitrijević, TV snimatelj iz Niša

    17/11/2025

    Ne štedi se za režimska glasila u Nišu: Grad odabrao skuplju ponudu za prenos Skupštine i ponovo raspisao konkurs za medije

    14/11/2025

    Ruganje bolu jedne majke: Kako granice ljudskosti blede pred interesima vlasti

    12/11/2025

    Uprkos protivljenju akademske zajednice Vlada osnovala Fakultet “za Srbe” – niški Filozofski oštro protiv, najavljuju pravnu borbu

    09/11/2025

    Tajna sednica Skupštine prvi put u Nišu – opozicija uglavnom zbunjena, dr Milić najavljuje prenos uživo

    07/11/2025

    Prvi milioni iz gradske kase za “Niš TV” – “Šamar svima koji poštuju zakone”

    04/11/2025

    Skela kao simbol apsurda, (ne)rada i (ne)brige institucija u Nišu – “najduža korupcija na očigled svih građana”

    03/11/2025

    Godinu dana od pada nadstrešnice – Društvo u pat-poziciji, uz studente koji traže najvažniju utakmicu

    31/10/2025
    1 2 3 … 157 Next

    O nama

    Projekti

    Uslovi korišćenja

    Impresum

    2024. Mediareform
    Designed by - Mediareform
    Logo

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.