Onlajn mediji u Srbiji

Asocijacija online medija; foto: MRCN/B.R.

Čak trideset sedam portala upisanih u Registar medija nema impresum ili je nepotpun, što znači da se ne zna ko im je glavni i odgovorni urednik ili ko čini redakciju, rečeno je na predstavljanju izveštaja „Onlajn mediji u Srbiji“ Asocijacije online medija.

Predsednik AOM-a Predrag Blagojević istakao je da je od donošenja Zakona o javnom informisanju i medijima 2014. u Registar upisano 670 medija koji svoje sadržaje plasiraju na internet. Zabrinjavajuće je da 160 onlajn medija nema web adresu, kao i da 50 portala ima sličan naziv što, kako navode, zbunjuje čitaoce.

Istraživanje je pokazalo da je veliki broj onlajn medija registrovan od 2014. do 2018, pa se sa početnih 215 medija došlo na čak 608. Tendecija je, kako navodi Blagojević, da se svakog drugog dana registruje neki novi medij.

Polovina onlajn medija najčešće objavljuje svakodnevno, ali ima i onih medija, takozvanih agregatora, koji prenose vesti sa drugih sajtova. Što se vrsta objava tiče, onlajn mediji u Srbiji najčešće su okrenuti vestima, mada ima i kolažnih, kao i tematskih.

Glavni i odgovorni urednik Radia 021 Slobodan Krajinović upozorio je na tendenciju registrovanja medija radi dobijanja sredstava na medijskim konkursima i navodi da je čak 10% takvih medija. Ono što je zanimljivo, naveo je Krajinović, takvim medijima sadržaji su, zapravo, servisne informacije koje preuzimaju sa portala opština, čime samo ispunjavaju projektnu obavezu.

Registar medija, kako je rekla zamenica predsednika AOM-a Tanja Maksić, biće jedna od tema rasprave o novoj medijskoj strategiji.

Kompletan izveštaj o stanju onlajn medija u Srbiji biće dostupan na sajtu Asocijacije online medija.