Deca iz romskih mahala koja nemaju internet ili pametne telefone, u svojim školama dobijaju štampane materijale, pomoću kojih, zajedno sa nastavom na RTS-u, mogu da prate časove na daljinu, kažu njihovi pedagoški asistenti. Sa ostalima su učitelji i nastavnici u komunikaciji preko viber grupa i fejsbuka, a deca su, kažu pedagoški asistenti niških škola, ozbiljno shvatila i ovaj drugačiji pristup učenju.
I u naseljima Crvena zvezda, Stočni trg i Beograd-mala, uprkos tome što mnoge kuće nemaju struju, internet ili televizore, ovih dana se redovno odvija nastava “na daljinu”. Pored toga što lekcije prate na RTS-u, sa njima učitelji i nastavnici redovno razmenjuju zadatke i putem interneta. Pedagoška asistentkinja Osnovne škole “Vuk Karadžić” Ajša Alić kaže da su za desetak učenika, koji nemaju pristup društvenim mrežama i mejlovima u svojim porodicama, pripremili i štampane zadatke.
“Time smo svim našim učenicima omogućili da prate nastavu. Roditelji uzimaju zbirke zadataka u školi, a sa njima će deca moći da prate nastavu do sredine aprila, Zatim ih vraćaju, a uzimaju nove”, objašnjava Alić.
Ona dodaje da zajedno sa organizacijom “Indigo” prate i naselje Crvena zvezda, gde je situacija gotovo ista, a da su deca ozbiljno shvatila svoje radne zadatke.
“Posvećeni su, trude se… Ovo je veliki izazov za sve nas, ali su i deca i roditelji odgovorno pristupili ovom drugačijem vidu nastave, što nama olakšava posao”, dodaje Alić.
Od 100 đaka koji žive u naselju Stočni trg, škola “Kralj Petar I” je u kontaktu sa više od 90 njih. Ostali su ili otputovali u inostranstvo, ili je dosad bilo teško doći do njih, ali škola će nastaviti da se trudi da i sa njima stupi u kontakt. Sa ostalim učenicima nema nikakvih problema.
“Mnogi od njih su i do sada koristili internet, tako da im sve ovo nije potpuno novo”, kaže Sandra Memetović, pedagoška asistentkinja ove škole.
Asistentkinje objašnjavaju da je za čitave porodice ovo velika promena i da osim toga što daju podršku u učenju, tu su i da sa decom razgovaraju o bilo kakvim poteškoćama sa kojima se susreću tokom dana izolacije.