Satirični portal Njuz.net već više od decenije objavljuje izmišljene vesti. Iako cilj autora nikada nije bio, kako kažu, da prevare nekog, to se ponekad dešava. Razlog je taj što je linija između realnosti i Njuzovih vesti – sve tanja.
Kada je 2010. godine nastao portal Njuz.net, ideja osnivača Dejana Nikolića, koji je u početku sam pisao tekstove, bila je da najpre nasmeje čitaoce. Vremenom se redakcija širila, a sve više ljudi počelo je da posmatra portal i kao mesto informisanja. Zato je na Marku Dražiću, Viktoru Markoviću i ostalim Njuzovcima danas još veća odgovornost, jer donekle vode računa i o toj, novoj ulozi – da informišu ljude. Ipak, od cilja da zabave i budu originalni, nisu odustali. Realnost im je i dalje najveća konkurencija, a tema ima, čini se, na pretek.
„Ko god da je na vlasti biće tema. I u svakoj zemlji postoji nešto što treba kritikovati, samo je činjenica da u Srbiji toga ima nekad i previše. Ne manjka inspiracije, jedino je problem što mi u Srbiji, to se pogotovo vidi kada radimo sa Kesićem emisiju, nekako godinama gledamo iste aktere, i ne samo to nego i gledamo iste aktere koji pričaju manje više iste priče. Tu je onda problem, tu nekad dođe malo do zamora, jer ako Vučić može da ispriča 10 puta istu priču, mi ne možemo da 10 puta istu priču na duhovit i originalan način obradimo jer nećemo da se ponavljamo“, kaže Marko Dražić iz Njuz.net-a.
Od početka do danas, pod sloganom „Vesti u ogledalu“, na Njuzovom portalu objavljeno je na hiljade tesktova, grafika, foto galerija i drugih zabavnih sadržaja. Neke od njih prenete su i u drugim medijima i to kao prave. Njuzovci podsećaju i da je 2013. u udžbeniku „Direktni marketing“ za Ekonomski fakultet u Kragujevcu, kao istinita, preneta je satirična vest da je Fejsbuk zabranio korišćenje fejsbuka zaposlenima u toku radnog vremena. Ipak, kažu da se sve ređe dešava da čitaoci poveruju u njihove vesti.
„Evo poslednji slučaj je bio kada je bila nestašica benzina i kada je bila dodela ovih 100 evra ili dva puta po 30 evra, pa smo mi imali vest da je sada, na primer, predsednik rešio da svim vozačima dodeli 20 litara benzina. Bez obzira na svo iskustvo mislili smo da je to to, to je neka naša fora i biće ljudima zabavno. Nismo pretpostavili da će masa ljudi poverovati“, ističe Viktor Marković.
Osim što svoje ideje i kreativnost pokazuju kroz vesti na portalu, kao i u emisiji „24 minuta sa Zoranom Kesićem“, Njuzovci su rado viđeni u podkastu koji rade i koji se može pogledati na YouTube-u.
„Ljudima je možda malo muka od klasičnih radijskih ili televizijskih emisija koje su previše isplanirane, previše formalne. Hteli bi da čuju možda i neki opušteniji razgovor a to je upravo ono što podkasti daju. Daju ti neku neformalnost, neku slobodu da možeš sa nekim da pričaš ako treba i dva sata o nekoj temi. Plus što je jeftinije snimiti neku epizodu podkasta nego klasičnu emisiju“, kaže Marković.
Iako ne otkrivaju puno, Njuzovci kažu da su im u planu još neke emisije na YouTube kanalu, ali i da od jeseni krenu u turneju i rade podkaste pred publikom. Vrlo verovatno je da će među gradovima koje će posetiti, biti i Niš.