Pre 99 godina nastala je televizija, koja u Srbiji i dalje važi za najpopularniji medij. Danas se ona suočava sa brojnim izazovima jer internet i njegove platforme bivaju sve popularniji izvori informisanja, naročito među mladima. Ipak, to ne menja činjenicu da i dalje važi za moćan i uticajan medij, koji se brzo prilagođava izazovima, kaže profesor Neven Obradović sa niškog Filozofskog fakulteta.
Onlajn mediji beleže sve veću publiku, ali ipak nisu najpopularniji izvor informisanja u Srbiji, što je pokazalo prošlogodišnje istraživanje koje su radile organizacije IREX i Ipsos. Čak 88 odsto građana redovno prati TV kanale, te je, iako se možda čini drugačije, televizija i dalje na vodećoj poziciji. I prema rečima profesora novinarstva niškog Filozofskog fakulteta, Nevena Obradovića, ne može se govoriti o padu gledanosti televizije jer je reč o mediju koji se “brzo prilagođava tehnološkim promenama”. Primer je to što danas televizija može da se gleda i putem aplikacija na telefonu, podseća on.
Kada se radi o perspektivi televizije, ja vidim jednu svetlu budućnost i ne mislim da će u bilo kom trenutku biti ugrožena, zato što je pokazala tu moć transformacije u različitim epohama. Najveću prilagodljivost je pokazala u ovom digitalnom prostoru koji je samo doprineo širenju televizijskih sadržaja koji su sada dostupni i van samog TV prijemnika – objašnjava Obradović.
Od kada se pojavila, televizija je bila vodeći izvor vesti i najpopularniji medij širom sveta, te je imala i veliki uticaj i moć. Međutim, smatra profesor Obradović, iako je danas njen uticaj ipak manji, ne može se reći i da je on drastično opao.
To vidimo i po raznim istraživanjima javnog mnjenja i po gledanosti i po svemu ostalom. Pored toga, vidimo da mnoge od nekih emisija koje se emituju i dalje imaju veliku gledanost i i dalje su uticajne u smislu biranja tema u javnom interesu – kaže on.
Naredne godine, televizija će “proslaviti” 100 godina postojanja, a rezolucijom 1996. godine, Generalna skupština Ujedinjenih nacija proglasila je 21. novembar Danom televizije.
Mladi informacije češće traže na internetu
Da se većina mladih radije informiše na internet portalima (36,3%) i društvenim mrežama (3,6%) pokazalo je istraživanje Krovne organizacije mladih Srbije (KOMS), dok televiziju kao izvor informisanja koristi tek 3,6% mladih.
I istraživanje mediareform.rs koje smo sproveli ide u korist tome da se mladi danas manje informišu putem televizije. Zapravo, manje od trećine mladih Nišlija i Nišlijki svakodnevno prati vesti na televiziji (26,5%), dok 32% njih ne gleda uopšte vesti putem ovog medija. Takođe, skoro polovina mladih televiziji ne predviđa “svetlu budućnost (47%), a skoro trećina smatra da će sve, pa i televizija, “preći” na internet.