Vasil Hadžimanov i bend nastupili su sinoć pred brojnom publikom na prvoj večeri Nišville Jazz Festival-a. Na oduševljenje prisutnih bend je svirao i nove kompozicije, koje još uvek nisu snimljene. Poslednje dve pesme sastav je odsvirao uz legendarnu džez pevačicu Biseru Veletanlić, koja je dobila ovogodišnju nagradu za životno delo.

“Plašila sam se da će mi nagrada izmaći, da će me zaboraviti. Ali nisu, zbog vas, draga publiko”, rekla je Bisera, sa puno emocija.
Klavijaturista Vasil Hadžimanov, Biserin sestrić, izjavio je da mu je izuzetno drago što se festival setio Bisere jer, kako kaže “poštujući starije generacije fenomenalnih muzičara, poštujemo i sebe, i svoju zemlju”.
“Ja sam prvu svirku imao sa Biserom i sa pokojnim Aleksom Draškocijem, velikim kontrabasistom i mentorom mojim, kada sam imao 16 godina. Od tada pa do danas sa Biserom sam svirao stotine koncerata, pa je nekako logično i da sam tu kada prima ovu nagradu“, kaže Hadžimanov za Media i reform centar Niš.
On dodaje i da je „užasno važno“ promovisati kvalitetnu muziku, jer su klinci „bombardovani neukusom 24 sata dnevno, i stanje je alarmantno.“
„Ja sam se naslušao razne muzike, i tek ću da se naslušam ako Bog da. Ali ono što je bitno jeste stvarati zato što poštuješ muziku, zato što voliš. Da služimo muzici. Nikako ne sme da bude kontra – da sa muzikom zaradiš, i da je prvi i osnovni razlog tvog rada profit. Odavno je to već prvo pravilo bavljenja muzikom, ako to uopšte može da se nazove muzika kada se tako postave stvari“, objašnjava.
Vasil Hadžimanov: Dobra muzika ide uz dobru muziku
Vasil Hadžimanov svakako je zaslužan za predstavljanje starog dobrog zvuka mlađoj publici, između ostalog povezivanjem Bisere Veletanlić i sastava Darkwood Dub.

„Njima je bilo stalo da rade nešto sa Biserom, i oni veoma poštuju njen rad, i njeno pevanje. Drago mi je da smo uspeli da napravimo neku simbiozu koja na prvi mah zvuči nespojivo – ono što oni sviraju i ono što ona peva nema nekih dodirnih tačaka na prvi pogled. Ipak, ispostavilo se da dobra muzika ide uz dobru muziku, i da dobra publika sluša i jedno i drugo.“
Hadžimanov dodaje i da smatra da danas postoji određen broj veoma kreativnih i hrabrih ljudi koji se bave muzikom. Međutim, „imamo drugi problem, a to je – gde da sviraju, gde da se predstave.”
“Zato je ovaj festival jako bitan, zato što je otvoren i malo drugačiji od klasičnih džez festivala, jer dopušta širi izbor žanrova. Ali definitivno – fali nam klubova, fali nam mesta, scena nam fali. Imamo fantastične bendove i muzičare, samo im treba obezbediti prostor gde da to pokažu“, zaključuje Hadžimanov.