Medijska pismenost važan deo nove Medijske strategije

Medijska pismenost
Gradski forum Medijska pismenost: Stvaranje kritičkog mišljenja / foto: MRCN/N.S

Medijska pismenost treba da bude poseban predmet na svim nivoima obrazovanja. Kao društveno važna tema, zahteva veliko angažovanje svih članova društva, ne samo medijskih radnika. Uloga novinara i medijskih radnika u medijskom opismenjavanju je ogromna – samo su neki od zaključaka sa Gradskog foruma Medijska pismenost: Stvaranje kritičkog mišljenja, kojim je završena Nedelja medijske i informacione pismenosti.

Medijska pismenost
Prof. dr Zoran Jovanović, upravnik Departmana za komunikologiju i novinarstvo Filozofskog fakulteta u Nišu / foto: MRCN/N.S

“Danas kao da nije dovoljno jasno da aktivan čovek može da bude samo pismen čovek. Mi nemamo samo ljude koji ne poznaju medijsku pismenost, nažalost, imamo ljude koji de facto ne poznaju pismenost. Medijska pismenost je preduslov da imamo aktivne građane. Ona je u našim medijima na veoma niskom nivou”, poručio je upravnik Departmana za komunikologiju i novinarstvo Filozofskog fakulteta prof. dr Zoran Jovanović.

Ovom prilikom istaknuto je da je istraživanje koje je Filozofski fakultet u Nišu sproveo sa Media i reform centrom Niš prošle godine u svim niškim srednjim školama, pokazalo da je značaj medijske pismenosti počeo da se prihvata daleko više nego ranijih godina. Preko 80% svih kategorija ispitanika reklo je da je medijsko obrazovanje neophodno.

Jedan od učesnika tribine bio je i narodni poslanik Predrag Jelenković, koji je u Skupštini Srbije izneo predlog za uvođenje medijskog obrazovanja u škole. On je rekao da je od Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, koji priprema programe, dobio odgovor da uvođenje medijske pismenosti u školama zasad nije u planu, ali da je ideja dobra.

Pomoćnik ministra za informisanje i medije, Miloš Janković, ovom prilikom je istakao da je medijska pismenost važan deo nove Medijske strategije, kao i da su kontakti sa Ministarstvom prosvete ostvareni i da  treba doneti odluku da li će to biti u sklopu nekog postojećeg predmeta ili će biti izborni predmet.

Prof. dr Jelena Vučković i prof. dr Zoran Aracki saglasni su da medijska pismenost mora biti poseban predmet na svim nivoima obrazovavnja, ali i da je potrebno dobro promisliti ko će predavati.

Kada govorimo o perspektivama medijske pismenosti, panelisti su saglasni da je neophodno učešće celog društva, kao i da su ovakve tribine važne jer se otvaraju važna pitanja.

“Nisam sigurna koliko su mediji svesni svoje uloge u opismenjavanju naroda. Ni sami novinari nisu dovoljno medijski pismeni. Potrebna je veća odgovornost novinara i poštena politika države kada je reč o medijima“, dodaje novinarka portala Cenzolovka Marija Vučić.

Završena Nedelja medijske i informacione pismenosti

Ovim događajem završena je Nedelja medijske i informacione pismenosti, koju je Media i reform centar Niš obeležio u saradnji sa međunarodnom organizacijom UNESCO, u okviru projekta „Building trust in media“, a uz pomoć Grada Niša, Kancelarije za mlade Grada Niša, Filozofskog i  Pravnog fakulteta u Nišu, Gimnazije Svetozar Marković, EU info kutka Niš, Deli prostora  i Štek House-a.

Događaji u okviru Nedelje medijske i informacione pismenosti samo su deo aktivnosti koje Media i reform centar Niš realizuje sa ciljem medijskog opismenjavanja građanki i građana. Jedna od tih aktivnosti je i Multimedijalna škola novinarstva, gde mlade novinarke i novinari uče o medijima, i stiču prva praktična iskustva. Takođe, važno je istaći i saradnju sa organizacijom civilnog društva iz Brisela – EAVI, koja se zalaže za učešće građana u javnom životu posredstvom medija, a čiji je moto “Ulaganje u medijsku pismenost je ulaganje u ljude.”

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here