• Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter Instagram
  • Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter YouTube Instagram
Najnovije
  • Priručnik medijske pismenosti
  • Pres konferencija “Pod krovom podrške”, organizacija “Dan”
  • Vučić bi da se posle 10 meseci “vrati” u Niš gde je “dojadio i Bogu i narodu”, studenti mu poručuju da nije dobrodošao
  • Talite se vašim, a ne našim parama
  • Studenti traže izbore, vlast ih sada ne da – stručnjak ocenjuje da bi time pokazali slabost, ali ih ne isključuje
  • Šta građanima Niša fali u medijima i kako ih informišu za njihov novac – u fokusu javnog foruma Odbora za ljudska prava
  • “Rus” koji je dao vlast naprednjacima nagrađen mestom pomoćnika gradonačelnika Niša
  • Prenos sednice niške Skupštine na dva kanala, Novaković kaže da “građane neće koštati ni dinar”
  • “Bitka” za niško porodilište – vlast optužuje opozicionu Medijanu da koči izgradnju, dr Milić odgovara da je to spin
  • Sednica niške Skupštine konačno zakazana posle 4 meseca, prvih 10 sati prenosiće istovremeno dve televizije, a najavljen je i protest građana
Home»Aktivni građani»Jovan Jovanović – „Potrošač i ne mora da zna svoja prava, ali trgovac mora da ih poštuje“

Jovan Jovanović – „Potrošač i ne mora da zna svoja prava, ali trgovac mora da ih poštuje“

Milica BrankovićBy Milica Branković15/03/2019No Comments
Jesmo li svesni svojih potrošačkih prava? Foto: MRCN/M.B.

Trgovci još uvek nisu shvatili da su potrošači njihovi partneri, jer od potrošača oni žive, poručuju iz Centra za zaštitu potrošača „Forum“, povodom obeležavanja Svetskog dana potrošača. Po rečima Jovana Jovanovića, trgovci ne shvataju da je prihvatanje reklamacija njihova najbolja reklama, da tako dobijaju potrošače i da kupce zapravo treba da neguju, čuvaju i dogovaraju se sa njima, a ne da se ponašaju bahato.

„Potrošač ne mora da zna svoja prava, trgovac je profesionalac, on mora da poznaje Zakon o zaštiti potrošača i ne sme da ga krši. A krše ga i te kako, jer kod nas još važi princip da trgovac prvo odbije kupca koji zatraži reklamaciju, bez obzira da li je opravdana ili ne, računajući na to da će on slegnuti ramenima i otići. U najvećem broju slučajeva, tek posle razgovora sa nama trgovac prihvata reklamaciju“, priča Jovanović, koji na čelu „Foruma“ već 17 godina brine o pravima kupaca.

Kako kaže, potrošači često ne znaju da se reklamacija podnosi prodavcu, a ne proizvođaču, i da za to imaju rok od 24 meseca.

Da polako postajemo svesni svojih potrošačkih prava, pokazuje i sajt nikadvise.com, koji su pre dve godine pokrenule mlade Nišlije. Sajt je zamišljen kao mesto gde svoja  iskustva mogu izneti oni koji su nezadovoljni uslugama u trgovini ili ugostiteljskim objektima.

Kako najbolje ostvariti prava kao potrošača, zavisi i od vrste kupovine. Kada je reč o kupovini preko interneta, bitno je da građani ne kupuju od oglašivača koji nije pravno lice, odnosno koji nije registrovan u APR-u. Kada se proizvod kupi od privatnog lica, onda je nemoguće reklamirati ga, jer Zakon o zaštiti potrošača reguliše samo odnos između potrošača i trgovca, koji mora biti pravno lice. Ukoliko se preko interneta roba kupi od pravnog lica, kupac po zakonu ima pravo da u roku od 14 dana vrati robu i da mu se vrati novac, čak i bez objašnjenja razloga, kaže Jovanović.

Slično je i sa kupovinama na prezentacijama, gde se ljudi često zalete i kupe nešto što im ne treba, a to često i bude jako skupo.

Jovan Jovanović: “Trgovci još uvek nisu shvatili da su potrošači njihovi partneri, jer od potrošača oni žive”; Foto: MRCN/M.B.

Najnezadovoljniji potrošači električne energije

„U našem okrugu najviše je reklamacija na odnos Elektroprivrede prema građanima. Na drugom mestu su reklamacije sportske obuće, a zatim mobilni telefoni i bela tehnika“, navodi Jovanović.

Iako je električna energija proizvod najšire potrošnje, to što najviše prigovora potrošača ide upravo na račun distributera struje dosta govori o odnosu prodavca i kupca u našoj zemlji. Ipak, kupci treba da budu svesni da imaju pravo da znaju šta za svoj novac dobijaju, kakav je kvalitet onoga što plaćaju i ko garantuje za njega, te da, ukoliko nisu zadovoljni proizvodom ili uslugom, imaju pravo na reklamaciju.

FacebookTweetLinkedInEmail

Povezane vesti

Trenutno nema povezanih vesti.

Milica Branković

    Novinarka Media i reform centra Niš

    POVEZANE VESTI

    Vučić bi da se posle 10 meseci “vrati” u Niš gde je “dojadio i Bogu i narodu”, studenti mu poručuju da nije dobrodošao

    07/05/2025

    Talite se vašim, a ne našim parama

    07/05/2025

    Studenti traže izbore, vlast ih sada ne da – stručnjak ocenjuje da bi time pokazali slabost, ali ih ne isključuje

    06/05/2025

    Leave A Reply

    Najnovije vesti

    Vučić bi da se posle 10 meseci “vrati” u Niš gde je “dojadio i Bogu i narodu”, studenti mu poručuju da nije dobrodošao

    07/05/2025

    “Rus” koji je dao vlast naprednjacima nagrađen mestom pomoćnika gradonačelnika Niša

    30/04/2025

    Prenos sednice niške Skupštine na dva kanala, Novaković kaže da “građane neće koštati ni dinar”

    29/04/2025

    “Bitka” za niško porodilište – vlast optužuje opozicionu Medijanu da koči izgradnju, dr Milić odgovara da je to spin

    29/04/2025

    Sednica niške Skupštine konačno zakazana posle 4 meseca, prvih 10 sati prenosiće istovremeno dve televizije, a najavljen je i protest građana

    28/04/2025

    Studenti, opozicija i vlast između izbora i ekspertske Vlade

    28/04/2025

    Niški studenti o “Turi do Strazbura”: Životno iskustvo, neopisive emocije i put koji bismo bez sumnje ponovili

    23/04/2025

    Niški Medicinski tvrdi da ima podršku Ministarstva za onlajn nastavu – Slobodni univerzitet ih poziva da se uzdrže od nezakonitog delovanja

    17/04/2025

    Profesori medicine se “požalili” niškom rektoru, podržali studente na protestu i poručili da ne žele protivzakonito da drže nastavu

    15/04/2025

    Studenti niškog Medicinskog pozivaju na veliki protest, njihovi profesori tvrde da se onlajn nastava uvodi protivzakonito

    14/04/2025
    1 2 3 … 151 Next

    O nama

    Projekti

    Uslovi korišćenja

    Impresum

    2024. Mediareform
    Designed by - Mediareform
    Logo

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.