• Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter Instagram
  • Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter YouTube Instagram
Najnovije
  • Godinu dana od pada nadstrešnice – Društvo u pat-poziciji, uz studente koji traže najvažniju utakmicu
  • Bar svaki treći porođaj u Nišu završi se carskim rezom – dula otkriva kako ženama vratiti “moć rađanja”
  • Razgovor o bezbednosti novinara na lokalu, ANEM;
  • Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika
  • Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona
  • Izlazak iz frižidera za glas više, ali na izborima presuđuju pritisci, kontrola medija i zloupotreba institucija
  • Inicijativa “Ctrl+me: Mladi za digitalno dostojanstvo” u vreme ugroženih onlajn prava
  • Prosjačenje u Srbiji – između zarade, prinude i života na ulici
  • Medijski monopol iz lokalnog budžeta
  • Ko su “Instagram političari” u Nišu – Medijski prostor za kritičare vlasti u sve većoj opasnosti
Home»Aktivni građani»Masovno otvaranje butika polovne odeće – novi trend ili niži standard?

Masovno otvaranje butika polovne odeće – novi trend ili niži standard?

Marta SavićBy Marta Savić27/07/2016No Comments
Foto: pixabay.com

Priča o second hand odeći u svetu se proširila početkom 90-ih godina 20. veka. Razlozi za kupovinu polovne odeće su razni: unikatnost, ručno izrađeni detalji, individualan i kreativan stil, ali i ekonomska isplativost.

Sa porastom broja socijalno ugroženog stanovništva i ekonomskom krizom u Srbiji, raste i broj prodavnica polovne odeće. Šta učestalo otvaranje ovakvih prodavnica govori o našem životnom standardu? Ko sve kupuje u njima i zašto ih je sve više? Da li je to samo novi trend ili nužda sve siromašnijeg stanovništva?

Butici polovne odeće postoje decenijama u Evropi. U Srbiji su, prema procenama upućenih trgovaca, second hand radnje počele da se otvaraju 90-ih godina prošlog veka, međutim, veliku popularnost stekle su u poslednjih pet godina. Najviše robe u Srbiju se uvozi iz Nemačke i Austrije. Prodavačice u ovakvim buticima napominju da radnje polovne odeće nisu kao ranije i da često stiže potpuno nova garderoba, sa etiketom. Pre se otvaranje ovakvih butika povezivalo sa materijalno ugroženim stanovništvom, danas to nije slučaj.

„Česte su predrasude da u second hand radnjama kupuju isključivo ljudi sa manjim primanjima. Neke od naših stalnih mušterija su na višim položajima i dosta zarađuju. Ima tu i lekara i advokata… Oni jednostavno ne žele da nose garderobu koju imaju svi. Naravno, tu su i one mušterije koje ne mogu sebi da priušte skuplje butike, pa kod nas nađu markiranu odeću za 300 ili 500 dinara. Samo ljudi koji imaju predrasude ne pazare u ovakvim buticima“, kaže N.S., prodavačica u second hand butiku.

Za neke ljubitelje second hand radnji presudne su cene koje su ovde i više nego pristupačne. Najskuplji odevni predmet u jednom od bolje opremljenih butika ne prelazi 2000 dinara.

„Nisam u mogućnosti da sebi priuštim markiranu garderobu, pa zbog toga posećujem ovakve radnje. Svašta može da se nađe za malo para, a niko do sada nije primetio da nosim polovnu odeću“, kaže mušterija M.B.

Prodavačice u ovim buticima napominju da ima dosta kupaca kojima je važno da pazare više odevnih predmeta od potrebnih i da je to glavni razlog zbog kojih posećuju second hand radnje. To je osnovni pokazatelj da su ovakvi butici evoluirali iz malih radnji gde su kupovali materijalno ugroženi u specijalizovane butike u kojima pazare i imućniji kupoholičari.

Još uvek je, doduše, više onih koji second hand radnje posećuju iz potrebe, a ne zbog trenda. Stoga, kada govorimo o masovnom otvaranju butika polovne odeće, možemo reći da se kao glavni razlog pre nameće niži standard nego novi trend.

Uz to, više se kao polovna ne prodaje samo odeća već i obuća, nameštaj, posuđe, pa čak i hrana! Imajući to u vidu, treba se zapitati šta ćemo sve moći da nađemo u second hand radnjama u budućnosti.

FacebookTweetLinkedInEmail

Povezane vesti

Trenutno nema povezanih vesti.

Marta Savić

    Studentkinja četvrte godine novinarstva Filozofskog fakulteta Univerziteta u Nišu. Novinar saradnik Media & reform centra Niš. Glavna i odgovorna urednica Studentskog dnevnog lista.

    POVEZANE VESTI

    Od zapuštenog prostora oko zgrade do “brda” lavande – komšije na Paliluli uređuju svoju okolinu

    20/09/2024

    “Super Trnavci” očistili selo, a sada prave i skulpturu planete od recikliranog otpada

    13/09/2024

    Izletište u blačkom selu Đurevac sada ima i mobilijar za decu – uredile ga “Komšije”

    06/09/2024

    Comments are closed.

    Najnovije vesti

    Godinu dana od pada nadstrešnice – Društvo u pat-poziciji, uz studente koji traže najvažniju utakmicu

    31/10/2025

    Bar svaki treći porođaj u Nišu završi se carskim rezom – dula otkriva kako ženama vratiti “moć rađanja”

    27/10/2025

    Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika

    23/10/2025

    Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona

    22/10/2025

    Izlazak iz frižidera za glas više, ali na izborima presuđuju pritisci, kontrola medija i zloupotreba institucija

    22/10/2025

    Prosjačenje u Srbiji – između zarade, prinude i života na ulici

    21/10/2025

    Medijski monopol iz lokalnog budžeta

    20/10/2025

    Ko su “Instagram političari” u Nišu – Medijski prostor za kritičare vlasti u sve većoj opasnosti

    20/10/2025

    Istraživanje “Vremena”: Medicinski otpad na jugu Srbije – kako vlast zamenjuje državne ustanove privatnim firmama

    14/10/2025

    Fakultet za “diplomirane Srbe” u Nišu – između stvarne potrebe i interesa naprednjaka

    13/10/2025
    1 2 3 … 156 Next

    O nama

    Projekti

    Uslovi korišćenja

    Impresum

    2024. Mediareform
    Designed by - Mediareform
    Logo

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.