Učenici gimanazije “Bora Stanković” Vuk Bulatović, Mihajlo Đorđević, Stevan Kulić i Veljko Vasić ostvarili su izvanredan uspeh na Nacionalnoj geografskoj olimpijadi gde su osvojili jedno prvo i dva druga mesta. Ovaj uspeh plasirao ih je evropsko i svetsko takmičenje, za koje se već kontinuirano pripremaju.
Vuk Bulatović bio je najuspešniji u timu i osvojio je prvo mesto, dok su Mihajlo Đorđević i Stefan Kulić ostvarili drugo. Za njihov uspeh zaslužni su vredan rad i priprema u kojim im je pomogla profesorka Ana Ivić Veljković.
Mladi Bulatović objašnjava kako se nije preterano dugo spremao za ovo takmičenje, ali da se trudio da osvoji nagradu kako ne bih morao za polaže prijemeni za Geografski fakultet.
“Nije sad neko spremanje koje je bilo intenzivno, da sam učio i dan i noć, da smo non-stop vežbali, učio sam i ako sam imao neku nedoumicu pitam ili profesorku ili maturante” kaže Vuk.
Ljubav prema geografiji kod njega se razvila još u osnovnoj školi:
“Dok sam gledao Evroviziju, onda su me zanimale te države, glavni gradovi, jezici, kulture. Mislim da je to to što je mene uvelo u geografiju”.
Ističe kako je ključ uspeha ljubav prema onom što radimo, jer za njega geografija nije samo predmet u školi.
„Za uspeh je definitivno potrebna ljubav, zato što bez ljubavi nema ni učenja, nema ni da tako kažem neke te strasti koja nas zapravo gura da mi to učimo. Jednostavno ako idemo, evo dajem plastičan primer, ako idemo na neko takmičenje koje jednostavno primorani da idemo na to takmičenje ili nije nam taj predmet prirastao srcu neće da bude nekih vidljivih rezultata ali ako radimo nešto iz ljubavi to je nešto što će da pokaže rezultate“ objašnjava Vuk.
Profesorka Ana Ivić Veljković ponosno ističe kako je veoma zadovoljna uspehom svojih đaka koliko i oni sami, i ističe kako s pokazali zavidnu koncentraciju na takmičenju prilikom izrade testova.
“Prvi test je bio pisani, zatim multimedijalni i treći se odnosio na terenski rad sa praktičnim delom ucrtavanja viđenog na terenu. Izrada ovih testova je trajala pet sati sa malim pauzama od 15min i 30min, ali ih to nije omelo da postignu odlične rezultate” kaže profesorka Ivić Veljković.
Geografija traži celoživotno učenje i povezana znanja o prirodnim i društvenim pojavama, a mladi geografi su svojim rezultatima obezbedili plasman na evropsko i svetsko takmičenje, za koje se već kontinuirano pripremaju.
“Kraj školske godine i redovnih školskih obaveza će olakšati rad na pripremi takmičenja. Očekujemo i kontakt iz Regionalnog centa Beograd II, koji je do sada bio podrška svim plasiranim učenicima na međunarodnim takmičenjima, dajuči savete i smernice za dalji rad. Evropska geografska olimpijada nas očekuje već krajem juna meseca i biće onlajn. U narednom periodu i praćenjem pandemije korona virusom saznaćemo i mogućnost i vreme održavanja Svetske geografske olimpijade” kaže profesorka Ivić Veljković.
Novonastale okolnosti izazvane koronom stvorile su dodatne izazove za mlade geografe. Najveći izazovi bili su im ovogodišnji način rada i održavanja nastave, ali oni su uz snažnu želju i aktivno istraživanje uspeli da savladaju sva nova potrebna znanja.
“Časovi u trajanju od 30 min sa kombinovanim modelom praćenja nastave su već bili velika prepreka učenicima da stvore ritam učenja, ali i istraživačkog rada, koji je neophodan za Nacionalni nivo takmičenja. Najveći izazovi su i oblasti koje se ne uče na redovnim časovima u školi, kao i terenski rad, koji takođe nije u planu i programu geografije” navodi Ana Ivić Veljković.
Učešća na međunarodnim takmičenjima omogućuju učenicima razmenu iskustva, kao i priliku da upoznaju svoje vršnjake iz različtih krajeva Evrope i sveta objašnjava profesorka Ivić Veljković.
“Nemerljivo je bogatstvo biti na takvom takmičenju, učestvovati u njemu i pobediti na kraju. Ova takmičenja stvaraju kod učenika samopouzdanje i želju da uvek budu bolji i bolji”
Vredan rad, znanje i motivisanost su ključ uspeha ovih mladih ljudi, ali je potrebna i podrška sistema koji će više vrednovati ove kvalitete kako bi se i drugi mladi pokrenuli.
“Svaki uspeh učenika je rezultat njihovog rada i motivisanosti da ostvare najbolje rezultate. Neophodno je da se u našem sistemu obrazovanja više pažnje posveti takvim učenicima, a verujem da bi se onda i motivacija za učenjem i znanjem širila i na mlađe generacije. Kada naše društvo počne da vrednuje i ceni rad, znanje i volju, svi ćemo živeti u boljem društvu. Ovom društvu su neophodne takve vrednosti, a onda će i znanja i iz geografije da se razvijaju, jer su deo opšte kulture svakog pojedinca.”
Pored učenika iz gimnazije “Bora Stanković” na takmičenju su učestovali i đaci iz gimnazije “Svetozar Marković” i “Stevan Sremac” koji su takođe bili visoko plasirani. Uspesi mladih iz Niša nastavljaju da se nižu, prošlog meseca na Republičkom takmičenju iz fizike osmoro učenika Gimnazije “Svetozar Marković” i troje iz Gimnazije “Bora Stanković” imali su zapažene rezultate.