• Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter Instagram
  • Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter YouTube Instagram
Najnovije
  • Bar svaki treći porođaj u Nišu završi se carskim rezom – dula otkriva kako ženama vratiti “moć rađanja”
  • Razgovor o bezbednosti novinara na lokalu, ANEM;
  • Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika
  • Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona
  • Izlazak iz frižidera za glas više, ali na izborima presuđuju pritisci, kontrola medija i zloupotreba institucija
  • Inicijativa “Ctrl+me: Mladi za digitalno dostojanstvo” u vreme ugroženih onlajn prava
  • Prosjačenje u Srbiji – između zarade, prinude i života na ulici
  • Medijski monopol iz lokalnog budžeta
  • Ko su “Instagram političari” u Nišu – Medijski prostor za kritičare vlasti u sve većoj opasnosti
  • Niški student nakon kućnog pritvora – “Težak šamar mojoj građanskoj svesti i ljubavi prema otadžbini, ali ovo je početak kraja”
Home»Aktivni građani»Poklanjanje niškog aerodroma – šta kaže dijaspora (II deo)

Poklanjanje niškog aerodroma – šta kaže dijaspora (II deo)

Nemanja StevanovićBy Nemanja Stevanović21/05/2018No Comments
ilustracija: MRCN/N.S.

„Utisak da je Niš ucrtan na mapi kao mesto do kog je moguće stići avionom iz nekoliko zemalja Evrope je sjajan – uvek se ponosim time, kad sa svojim kolegama, strancima, govorim o tome da putujem avionom do Niša“, kaže medicinski tehničar Dušan Stojadinović na radu u Nordrahu u Nemačkoj.

I nakon skoro dva meseca od odluke Gradskog veća Niša da aerodrom ustupi Republici, rešenja nema, kao ni zakazivanja sednice Skupštine grada na kojoj treba odbronici da odluče da li će podržati ili ne Gradsko veće. Već na početku građanski protesta protiv ustupanja aerodroma „Konstantin veliki“ Nišlijke i Nišlije koji žive u dijaspori javili su se da podrže svoje sugrađanke i sugrađane u nameri da aerodrom ostane gradski.

Dušan Stojadinović navodi da činjenica „da su svi avioni do poslednjeg mesta popunjeni“ govori o važnosti niškog aerodroma što građanima ovog dela Srbije, što dijaspori. On dodaje da se „ne može sakriti zadovoljstvo ljudi da u svom rodnom mestu ili nadomak njega mogu da slete ili uzlete“.

Aleksandar Petrović; foto: privatna arhiva

Master student u Danskoj Aleksandar Petrović važnost aerodroma vidi u direktnoj povezanosti „jednog velikog grada sa njegovom dijasporom na ključnim lokacijama u Nemačkoj, Švedskoj, i Austriji“.

„Kao neko ko živi u Danskoj znam da je dobrom delu dijaspore u ovoj zemlji linija Niš-Malme jako važna, jer je Malme na sat vremena vožnje od Kopenhagena. Direktnih linija za poluostrvo Jiland gde živim, nažalost nema, da ne pominjemo lou-kost letove“, navodi on i dodaje da jedini jeftini let ka Danskoj moguć je iz Tuzle, ali da je problem u povezanosti Niša sa Tuzlom.

Stojadinović se seća putovanja pre skoro deset godina dok su Jat Airway i Montenegro Airlines leteli iz Niša. Međutim, ono što je bio problem je visoka cena karte, ali i to je bila bolja opcija nego odlazak do Aerodroma „Nikola Tesla“ i „gubljenje minimum pet sati, a da se niste ni ukrcali u avion“.

Dušan Stojadinović; foto: privatna arhiva

„Ne želim da ovim putem dajem negativnu konotaciju beogradskom aerodromu, puno mojih prijatelja, pa i ja letimo često i danas do beogradskog aerodroma, ali baš sa tih manjih, alternativnih, aerodroma, napravljenih da služe ljudima, a ne državi. Imati alternativu je uvek dobro, ponekad donese više i bolje od prve opcije“, dodaje on.

Iako nije živeo u dijaspori pre uvođenja lou-kost kompanija sa niškog aerodroma, Aleksandar Petrović kaže da iz iskustva drugih ljudi zna da su Nišlije uglavnom leteli uz Skoplja, Temišvara, Arada i Kluža. On sam, kada je imao prilike da leti – leteo je iz Sofije.

Obojica tvrde da je od velike važnosti da aerodrom ostane u rukama grada jer tako najviše odgovora i samoj dijaspori. Petrović situaciju sa aerodromom opisuje kao „ekstremnu centralizaciju“ i „veštačko kreiranje monopola u aerotransportu“. Ipak, čitavu situaciju ne može u potpunosti da objasni kolegama i koleginicama Dancima što zbog netransparentnog ugovora o koncesiji, što zbog „preteranog mešanja države u situaciju na tržištu“.

Ono što podseća Dušan Stojadinović je činjenica da je Grad Niš subvencionisao letove Jata i Montenegro Airlines-a.

Subvencinirao je i plaćajući jedan deo aerodromskih taksi – to je novac koji je trebao da asfaltom pokrije one ulice po kojim sam “gazio blato” ili pokrije rupe, na kojima su se lomili naši “jugići i puntići”. Tako smo mi, građani Niša, a ne država, trpeli da bi aerodrom počeo da funkcioniše“, zaključuje on.

FacebookTweetLinkedInEmail

Povezane vesti

Niški aerodrom, priča o prizemljenju jednog uspešnog uzleta Aerodrom "Konstantin Veliki" Niš; foto: MRCN/B.R.Razvoj niškog aerodroma – smetnja ili uspeh? Poklanjanje niškog aerodroma – šta kaže dijaspora Aerodrom "Konstantin Veliki" Niš; foto: MRCN/B.R.Istorijski uspesi niškog aerodroma ili uspeh na kašičicu?
Nemanja Stevanović

    POVEZANE VESTI

    Bar svaki treći porođaj u Nišu završi se carskim rezom – dula otkriva kako ženama vratiti “moć rađanja”

    27/10/2025

    Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika

    23/10/2025

    Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona

    22/10/2025

    Leave A Reply

    Najnovije vesti

    Bar svaki treći porođaj u Nišu završi se carskim rezom – dula otkriva kako ženama vratiti “moć rađanja”

    27/10/2025

    Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika

    23/10/2025

    Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona

    22/10/2025

    Izlazak iz frižidera za glas više, ali na izborima presuđuju pritisci, kontrola medija i zloupotreba institucija

    22/10/2025

    Prosjačenje u Srbiji – između zarade, prinude i života na ulici

    21/10/2025

    Medijski monopol iz lokalnog budžeta

    20/10/2025

    Ko su “Instagram političari” u Nišu – Medijski prostor za kritičare vlasti u sve većoj opasnosti

    20/10/2025

    Istraživanje “Vremena”: Medicinski otpad na jugu Srbije – kako vlast zamenjuje državne ustanove privatnim firmama

    14/10/2025

    Fakultet za “diplomirane Srbe” u Nišu – između stvarne potrebe i interesa naprednjaka

    13/10/2025

    Epilog odbijanja “Nišvila” na konkursu Ministarstva – otkazi za radnike

    29/09/2025
    1 2 3 … 156 Next

    O nama

    Projekti

    Uslovi korišćenja

    Impresum

    2024. Mediareform
    Designed by - Mediareform
    Logo

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.