Koalicija za slobodu medija smatra da je napravljen propust Vlade Republike Srbije kada je u pitanju implementacija Medijske strategije. Iz ove Koalicije smatraju da je novinarska i medijska udruženja trebalo uključiti u radnu grupu koja se bavi izmenama i dopunama Zakona o oglašavanju.
Kako kažu iz Koalicije, Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine je 17. maja ove godine osnovalo radnu grupu za izmene i dopune Zakona o oglašavanju. O tome, kako stoji u saopštenju Koalicije, nije obavešteno Ministarstvo informisanja i telekomunikacija koje je nadležno za implementiranje Medijske strategije u kojoj se četiri aktivnosti vezuju upravo za oblast oglašavanja. Takođe, u radnoj grupi nema ni predstavnika novinara.
Uređenje oblasti oglašavanja ključno je za uspostavljanje fer i transparentnog medijskog tržišta i osnovni je preduslov za održivost pre svega privatnih medija. Ovom prilikom podsećamo da je država propustila da na samom početku implementacije Medijske strategije izradi sveobuhvatnu analizu relevantnog medijskog tržišta koja je trebalo da obuhvati i tržište oglašavanja i da jasnu sliku o tome šta su problemi u ovoj oblasti, a koji utiču na pluralizam medijskog sadržaja – navode iz Koalicije.
Posebna pažnja u Strategiji posvećena je oglašavanju organa javne vlasti i privrednih društava koji su u delu ili u potpunosti u državnom vlasništvu, a koje posebno utiče na poremećaj medijskog tržišta favorizovanjem određenih medijskih kompanija. Ipak, bez obzira na to, u radnoj grupi nema predstavnika medjske zajednice.
“Iako smo više puta dobili obećanje od Vlade Republike Srbije i premijerke da će biti uspostavljena koordinacija među različitim radnim grupama koje su osnovane radi izmena i dopuna medijskih i drugih relevantnih zakona koji se pominju i nalaze se u okviru određenih aktivnosti u Medijskoj strategiji, Vlada nastavlja sa svojom lošom praksom netransparentnog i nekoordinisanog rada što samo otežava i usporava procese reformi koji su važni za celokupno srpsko društvo”, piše u saopštenju.
Koalicija za slobodu medija je pozvala Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine da ponovo razmotri svoju odluku o formiranju radne grupe i u istu uključi predstavnike relevantnih medijskih asocijacija.
Inače, Zakonom o oglašavanju uređuju se sadržina oglasne poruke, opšta pravila oglašavanja, posebna pravila i ograničenja, direktno oglašavanje, sponzorstvo, pravna zaštita i nadzor. Posebni članovi ovog zakona odnose se na oglašavanje u elektronskim medijima, kao i štampanim.