• Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter Instagram
  • Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter YouTube Instagram
Najnovije
  • Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika
  • Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona
  • Izlazak iz frižidera za glas više, ali na izborima presuđuju pritisci, kontrola medija i zloupotreba institucija
  • Inicijativa “Ctrl+me: Mladi za digitalno dostojanstvo” u vreme ugroženih onlajn prava
  • Prosjačenje u Srbiji – između zarade, prinude i života na ulici
  • Medijski monopol iz lokalnog budžeta
  • Ko su “Instagram političari” u Nišu – Medijski prostor za kritičare vlasti u sve većoj opasnosti
  • Niški student nakon kućnog pritvora – “Težak šamar mojoj građanskoj svesti i ljubavi prema otadžbini, ali ovo je početak kraja”
  • Fakultet za propagandu
  • Istraživanje “Vremena”: Medicinski otpad na jugu Srbije – kako vlast zamenjuje državne ustanove privatnim firmama
Home»Aktuelno»„Publika je partner, a ne inventar koji se prodaje agencijama“

„Publika je partner, a ne inventar koji se prodaje agencijama“

Tatjana ĐukićBy Tatjana Đukić07/11/2018No Comments
Panel o održivosti medija na Brave New Media / Foto: Mladen Velojić

„Kada stekneš publiku, onda ti se otvara lepeza biznis modela. Ne moraš da se oslanjaš na kvantitet i da dovlačiš milione i milione pregleda na svoj sajt, već svojoj publici plasiraš ono što znaš da ona voli“, ističe Dejan Nikolić, suosnivač Njuz.net-a i startapa Content Insights.

Nikolić upozorava da ukoliko neki portal prodaje klik, onda sa tržišta brendova prelazi na tržište naslova, a, kako kaže, svako može da napiše dobar naslov, te je to tržište mnogo jeftino.

 „U Njuzu mi prvih godina uopšte nismo primali reklame iako smo postali neka mini-senzacija već posle par nedelja postojanja“, kaže Nikolić i objašnjava da je to zbog toga što su hteli da, pre svega, saznaju ko su, šta su, šta žele, i da li uopšte žele da rade.

„U međuvremenu smo shvatili da naš posao nije pravljenje klikova, nego je naš posao da zabavimo i informišemo publiku, a da bismo to radili, morali smo da steknemo publiku, a to se radi kvalitetom“.

„Novac koji stiže od banera je u modelu Njuza svega oko 8%“.

Prema rečima Dejana Nikolića, to što su ulagali u brend i u publiku omogućilo im je da mogu da pišu, izdaju i dobro prodaju knjige, da napravimo TV šou i da članovi redakcije Njuz.net-a gostuju svuda i da ih žele svuda.

„Kada ti publika nije inventar koji prodaješ agencijama, već je publika tvoj partner, onda možeš da razmišljaš o tome šta su biznis modeli i da eksperimentišeš, isprobavaš stvari, nešto će da radi, nešto ne, ali se u svakom slučaju otvaraju horizonti“, zaključuje.

Ulaganje u ljude, kvalitet i inovativnost

Za razliku od Njuz.net-a, gde je prioritet ulaganje u publiku, suosnivač makedonskog portala Fakulteti.mk Marjan Aleksovski objašnjava da su njihov fokus kvalitetni zaposleni.

„Mi kada radimo, mi ne razmišljamo koliko ćemo od toga da zaradimo. Sve ono što smo do sada zaradili uložili smo u ljude. Nama je cilj da nađemo najbolje u struci, i da oni dođu i da rade kod nas“, kaže Aleksovski.

On dodaje da su u Makedoniji sada „grantovi u modi“, međutim, ohrabruje sve one koji žele da se bave medijima da prvo pokušaju sami, i da ulože onoliko koliko mogu, naravno, uz angažovanje najboljih iz branše.

Novinarka portala Megafon.co Jovana Đorđević saglasna je da mnogi mediji opstaju uz pomoć grantova, ipak, kako ističe, nada se da se u budućnosti neće oslanjati samo na grantove.

„Trudimo se da ponudimo što kvalitetniji sadržaj, da radimo društveno odgovorno, ali da mladoj publici pružimo nešto zanimljivo. Ponudićemo kvalitet i videćemo da li će oglašivači doći sami“.

Novinarka nedeljnika Vreme Jovana Gligorijević smatra da je ta ideja utopijska: „Sponzori neće sami doći zato što je situacija na medijskom tržištu u Srbiji takva da tržište ne postoji. Unapred se zna kome ide novac, i unapred se zna ko će ostati uskraćen“.

Umesto toga, Gligorijević predlaže nove, inovativne i moderne načine obezbeđivanja sredstava, koji su, kako kaže, u Srbiji sasvim nerazvijeni.

„Mi želimo da ih razvijemo i da potencijalnim klijentima i oglašivačima objasnimo i pokažemo da ne samo sadržaj koji proizvodimo nego i samo oglašavanje može da bude mnogo kreativnije, inovativnije i zanimljivije onima koje oglašivači prepoznaju kao ciljnu grupu“.


Panel o održivosti medija održan je u okviru foruma „Brave New Media“ u organizaciji Asocijacije medija, DW Akademije i Misije OEBS u Srbiji.

FacebookTweetLinkedInEmail

Povezane vesti

Trenutno nema povezanih vesti.

Tatjana Đukić

    Studentkinja doktorskih akademskih studija "Mediji i društvo" Filozofskog fakulteta Univerziteta u Nišu

    POVEZANE VESTI

    Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika

    23/10/2025

    Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona

    22/10/2025

    Izlazak iz frižidera za glas više, ali na izborima presuđuju pritisci, kontrola medija i zloupotreba institucija

    22/10/2025

    Leave A Reply

    Najnovije vesti

    Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika

    23/10/2025

    Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona

    22/10/2025

    Izlazak iz frižidera za glas više, ali na izborima presuđuju pritisci, kontrola medija i zloupotreba institucija

    22/10/2025

    Prosjačenje u Srbiji – između zarade, prinude i života na ulici

    21/10/2025

    Medijski monopol iz lokalnog budžeta

    20/10/2025

    Ko su “Instagram političari” u Nišu – Medijski prostor za kritičare vlasti u sve većoj opasnosti

    20/10/2025

    Istraživanje “Vremena”: Medicinski otpad na jugu Srbije – kako vlast zamenjuje državne ustanove privatnim firmama

    14/10/2025

    Fakultet za “diplomirane Srbe” u Nišu – između stvarne potrebe i interesa naprednjaka

    13/10/2025

    Epilog odbijanja “Nišvila” na konkursu Ministarstva – otkazi za radnike

    29/09/2025

    Obuka za novinare u Nišu: Izveštavanje o javnim nabavkama na lokalu

    26/09/2025
    1 2 3 … 155 Next

    O nama

    Projekti

    Uslovi korišćenja

    Impresum

    2024. Mediareform
    Designed by - Mediareform
    Logo

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.