“Pozorište je čudna umetnost – Aristotel je još govorio da je pozorišna umetnost najvažnija umetnost jer okuplja sve ostale umetnosti na jednom mestu. Vreme provedeno u pozorištu je obraćanje živog čoveka živom čoveku. Pozorište se uvek obraća savremenom gledaocu, svom gledaocu ovde i sada. Šta god da igrate ovde i sada, radite iz perspektive i konteksta sadašnjeg trenutka. Zato je pozorište zanimljiva umetnost jer Filokteta pokušavate da dekodirate iz perspektive sadašnjosti”.
Na koji način pozorište spaja ljude? Zašto je za grad bitno da ima pozorište? Kakakv se odnos gradi između publike i ansambla u pozorišnoj dvorani? Kako je Niš dobio prvi veliki pozorišni festival Teatar na raskršću? Šta sve danas muči pozorišne umetnike? Kakve su perspektive lokalnih pozorišta na jugu Srbije? Zašto je pozorište neodvojivo od kritičke svesti?
Ova pitanja postavili smo teatrologu, pozorišnom kritičaru i aktuelnom direktoru Narodnog pozorišta u Nišu mr Spasoju Ž Milanoviću. Odgovore poslušajte u našoj podcast emisiji povodom Svetskog dana pozorišta.