• Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter Instagram
  • Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter YouTube Instagram
Najnovije
  • Bar svaki treći porođaj u Nišu završi se carskim rezom – dula otkriva kako ženama vratiti “moć rađanja”
  • Razgovor o bezbednosti novinara na lokalu, ANEM;
  • Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika
  • Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona
  • Izlazak iz frižidera za glas više, ali na izborima presuđuju pritisci, kontrola medija i zloupotreba institucija
  • Inicijativa “Ctrl+me: Mladi za digitalno dostojanstvo” u vreme ugroženih onlajn prava
  • Prosjačenje u Srbiji – između zarade, prinude i života na ulici
  • Medijski monopol iz lokalnog budžeta
  • Ko su “Instagram političari” u Nišu – Medijski prostor za kritičare vlasti u sve većoj opasnosti
  • Niški student nakon kućnog pritvora – “Težak šamar mojoj građanskoj svesti i ljubavi prema otadžbini, ali ovo je početak kraja”
Home»Aktuelno»Izveštaj REM-a o izbornoj kampanji bez Pinka, Hepija, B92 i Prve, BIRODI kaže – monitoring neprecizan

Izveštaj REM-a o izbornoj kampanji bez Pinka, Hepija, B92 i Prve, BIRODI kaže – monitoring neprecizan

Filip PetkovićBy Filip Petković28/12/2023No Comments
Izveštaj REM-a o izbornoj kampanji

Regulatorno telo za elektronske medije (REM) objavilo je u utorak izveštaj o zastupljenosti učesnika izborne kampanje i državnih funkcionera u predizbornoj kampanji. Međutim, među analiziranim televizijama nema četiri sa nacionalnom frekvencijom – Pinka, Hepija, Prve i B92. Sa druge strane, iz Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) kažu da REM nije prikazao kako je izveštavano o ključnom akteru kampanje – Aleksandru Vučiću, te da je Izveštaj selektivan i neusklađen sa međunarodnim standardima.

Izveštaj o nadzoru programa tokom izborne kampanje je obuhvatio četiri kanala javnih medijskih servisa: RTS1, RTS2, RTV1, RTV2 i četiri kablovska kanala: N1, Nova S, Al Jazeera i K1. Monitoringom nisu obuhvaćene četiri televizije: Pink, Hepi, Prva i B92, koje imaju nacionalnu frekvenciju.

Nadzor je obuhvatio 24 sata programa posmatranih televizija tokom svakog dana trajanja izborne kampanje, od 01. novembra do 14. decembra 2023. godine. Savet REM-a u saopštenju nije naveo zašto se opredelio da prvo prikaže nalaze za navedene televizije – naveli su iz BIRODI-ja.

Iz BIRODI-ja ističu i da je Izveštaj koji je REM podneo “selektivan, metodološki neprecizan i sa ODIHR metodologijom neusklađen”. U svom saopštenju naglašavaju da je takvim izveštajem javnost uskraćena za informaciju da li su određeni funkcioneri bili u funkcionerskoj kampanji, odnosno “bili predstavljeni sa preko 66% pozitivnog izveštavanja”, stoji na sajtu. 

Analiza prezentovanih podataka iz izveštaja ukazuje da je REM merio vreme zastupljenosti izbornih lista i javnih funkcionera, ali nije merio, odnosno nije prikazao tonalitet izveštavanja o izbornim listama i javnim funkcionerima. Time je javnost uskraćena za informacije da li su sve izborne liste bile jednako medijski tretirane, piše u saopštenju.

Dodaju i da u Izveštaju nije prikazano kakav je bio tonalitet izveštavanja o “ključnom akteru izborne kampanje predsedniku Republike – Aleksandru Vučiću”. 

Tako kada se pomene Aleksandar Vučić, nije jasno da li je on predstavljen kao predsednik Republike ili član Srpske napredne stranke, koji je dao ime SNS listi, piše u saopštenju na sajtu.

Iz BIRODI-a ističu da je REM-u upućen zahtev da svoju bazu podataka učini javno dostupnom i tako omogući naučnoj i stručnoj zajednici da uradi analize na osnovu podataka koji su prikupljeni.

Na javnom medijskom servisu SNS najzastupljeniji

U prvom delu Izveštaja REM-a navodi se kolika je bila zastupljenost učesnika izborne kampanje i državnih funkcionera u programskim sadržajima svih vrsta izuzev oglasnih izbornih poruka.

Na programu RTS1, u Izveštaju stoji, lista “Aleksandar Vučić – Srbija ne sme da stane” imala je zastupljenost od skoro 6 sati programa. Iza nje je lista “Srbija protiv nasilja” sa 4,40 sati, potom lista “Ivica Dačić – Premijer Srbije” sa 3,47 sati i lista “dr Miloš Jovanović – Nada za Srbiju” sa 2,40 sati prisutnosti. Od lista koje su prešle cenzus, lista “Mi – glas iz naroda” imala je svega 38 minuta programa. 

Što se tiče državnih funkcionera, najviše vremena na prvom porgramu RTS-a tokom praćenja kampanje, imao je predsednik Republike, Aleksandar Vučić, sa gotovo 6 sati. Zbirno, ministri Vlade imali su 1,17 sati, dok je predsednica Vlade imala ukupno 3,37 sati učešća u programu. Svi ostali nosioci javnih funkcija imali su po manje od sat vremena zastupljenosti u programskom sadržaju na RTS1.

Na kablovskoj televiziji N1, najveću zastupljenost u programu imala je lista “Srbija protiv nasilja” sa više od 27 sati programa. Iza nje je lista “Milica Đurđević Stamenkovski i Boško Obradović – Nacionalno okupljanje” sa 3,44 sata, potom Narodna stranka sa 3,36 i lista “dr Miloš Jovanović – Nada za Srbiju” sa nešto manje od 3 sata zastupljenosti u programu. Pobednička lista imala je ukupno 2,13 sati zastupljenosti u programu.

Detaljne rezultate iz Izveštaja možete pogledati ovde.

FacebookTweetLinkedInEmail

Povezane vesti

REMEvropska komisija: Potrebna veća nezavisnost REM-a MDI: REM da reaguje na neetičko izveštavanje i sekundarnu viktimizaciju Realnost rijalitija Kako do boljih izbornih uslova?
Avatar photo
Filip Petković

    POVEZANE VESTI

    Bar svaki treći porođaj u Nišu završi se carskim rezom – dula otkriva kako ženama vratiti “moć rađanja”

    27/10/2025

    Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika

    23/10/2025

    Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona

    22/10/2025

    Leave A Reply

    Najnovije vesti

    Bar svaki treći porođaj u Nišu završi se carskim rezom – dula otkriva kako ženama vratiti “moć rađanja”

    27/10/2025

    Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika

    23/10/2025

    Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona

    22/10/2025

    Izlazak iz frižidera za glas više, ali na izborima presuđuju pritisci, kontrola medija i zloupotreba institucija

    22/10/2025

    Prosjačenje u Srbiji – između zarade, prinude i života na ulici

    21/10/2025

    Medijski monopol iz lokalnog budžeta

    20/10/2025

    Ko su “Instagram političari” u Nišu – Medijski prostor za kritičare vlasti u sve većoj opasnosti

    20/10/2025

    Istraživanje “Vremena”: Medicinski otpad na jugu Srbije – kako vlast zamenjuje državne ustanove privatnim firmama

    14/10/2025

    Fakultet za “diplomirane Srbe” u Nišu – između stvarne potrebe i interesa naprednjaka

    13/10/2025

    Epilog odbijanja “Nišvila” na konkursu Ministarstva – otkazi za radnike

    29/09/2025
    1 2 3 … 156 Next

    O nama

    Projekti

    Uslovi korišćenja

    Impresum

    2024. Mediareform
    Designed by - Mediareform
    Logo

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.