Predstava “Ćelava pevačica” u režiji Jagoša Markovića je na ovogodišnjem “Teatru na raskršću” dobila više od polovine nagrada, među kojima je ona za najbolju predstavu. Nagrade za najbolju mušku i žensku ulogu osvojili su Olga Odanović i Bane Vidaković, za svoje uloge u ovoj predstavi. Festival je završen u nedelju dodelom nagrada i izvođenjem predstave, “Koštana” Narodnog pozorišta u Nišu.
U stručnom žiriju petog “Teatra na raskršću” bili su prof. dr Nenad Novaković, ekspert za elektronske medije i menadžment u kulturi iz Bosne i Hercegovine, Dora Ružđak Podolski, rediteljka i profesorka iz Hrvatske, Dušan Kovačević, glumac i producent iz Crne Gore, Irena Šarović, dramaturškinja i koreografkinja iz Srbije i dr Milica Bajić Đurov, scenografkinja i kostimografkinja iz Srbije.
U konkurenciji za nagrade bilo je šest predstava, a prema njihovom mišljenju najbolja je bila “Ćelava pevačica”.
“Izvođenje predstave “Ćelava pevačica” je po mnogim parametrima ostavilo najjači utisak kako na publiku, tako i na članove stručnog žirija. Majstorski transponovana u Boku, kako jezički tako i vizuelno i mentalitetski, režija Jagoša Markovića nas još jednom, nažalost poslednji put, dovodi do suza i smeha na način koji malo kome može poći za rukom”, navodi žiri u svom obrazloženju.
Predstava je rađena po tekstu Ežena Joneska, a u produkciji Centra za kulturu Tivat. Glavne uloge tumače Olga Odanović i Bane Vidaković, koji su i dobili nagrade za najbolju mušku i žensku ulogu.
“Olga Odanović uspela je da nametne snagu i ekspresivnost svog glumačkog habitusa do nivoa potpune identifikacije gledaoca sa komičkom turbulencijom izazvanom dijalekatskim kalamburima, valerima u izgovoru i gestu, kao i posve tačnoj glumačkoj radnji” stoji u obrazloženju žirija za ovu kategoriju.
Branko Bane Vidaković je, kako navode u obrazloženju, uspeo da svedenim glumačkim izrazom, ali i gestualnošću u predstavi “Ćelava pevačica” osvoji simpatije publike i dobije nagradu za najboljeg glumca.
Specijalna nagrada festivala otišla je u ruke glumici Sandri Bugarski za posvećen glumački izraz u kome, kako kaže žiri, od naizgled sporedne uloge Meri od Merica u predstavi “Ćelava pevačica” vaja glumačku vinjetu, diskretno, a opet vrlo dominantno vladajući drugim planom kompozicije.
Ova predstava, po mišljenu žirija, imala je i najbolje kostime na festivalu.
“Marija Marković Milojev sa kostimografijom predstave “Ćelava pevačica” uspešno vizuelno dočarava i razigrava karaktere Joneskovog komada…” stoji u obrazloženju žirija koji je nagradu za kostimografsko rešenje dodelio Mariji Marković Milojev.
“Ćelava pevačica” osvojila je i nagradu novinarskog žirija, kao i nagradu okruglog stola kritike, što je ukupno 7 od 13 nagrada festivala.
Nagradu za režiju žiri je dodelio Paolu Mađeliju za predstavu “Subota, neđelja i poneđeljak” Gradskog kazališta “Kerempuh” iz Hrvatske.
Predstava “Antigona” Slovenskog narodnog gledališta iz Nove Gorice, osvojila je dve nagrade. Prvu za scenski pokret Lare Ekar Grlj i drugu, zaslugom muzike Mitje Vrhovnika Smrekara, za originalnu scensku muziku.
Nagrada za najbolju mladu glumicu pripala je Nataši Stanišić za ulogu Milice Stojadinović u predstavi “Poetesa”.
“Nataša je uspela da nađe svoj put zahvaljujući izuzetnom osećaju za preplitanje tragičnog i karakternog, dok je njena “Poetesa” satkana od najfinijeg glumačkog ruha – obrazložio je žiri”.
Nagradu za najboljeg mladog glumca dobio je Martin Dimitrov za ulogu Bruna u predstavi “Elementarne čestice”. Ovo nije jedina nagrada Narodnom teatru “Ivan Vazov” iz Bugarske, njihova predstava dobila je i nagradu za scensko ostvarenje koja je dodeljena Nikoli Toromanovu.
Peti Festival drame i pozorišta balkanskog kulturnog prostora “Teatar na raskršću” završen je sinoć 8. septembra dodelom nagrada i izvođenjem predstave domaćina “Koštana” u čast nagrađenima u Narodnom pozorištu Niš.