• Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter Instagram
  • Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
    • MRCN teme
    • Blog
  • Slobodni mediji
  • Video
  • Studentski protesti
  • Politika
    • Izbori 2024
  • Kolumne
Facebook Twitter YouTube Instagram
Najnovije
  • Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika
  • Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona
  • Izlazak iz frižidera za glas više, ali na izborima presuđuju pritisci, kontrola medija i zloupotreba institucija
  • Inicijativa “Ctrl+me: Mladi za digitalno dostojanstvo” u vreme ugroženih onlajn prava
  • Prosjačenje u Srbiji – između zarade, prinude i života na ulici
  • Medijski monopol iz lokalnog budžeta
  • Ko su “Instagram političari” u Nišu – Medijski prostor za kritičare vlasti u sve većoj opasnosti
  • Niški student nakon kućnog pritvora – “Težak šamar mojoj građanskoj svesti i ljubavi prema otadžbini, ali ovo je početak kraja”
  • Fakultet za propagandu
  • Istraživanje “Vremena”: Medicinski otpad na jugu Srbije – kako vlast zamenjuje državne ustanove privatnim firmama
Home»Aktuelno»Upakovana propaganda

Upakovana propaganda

Milica BrankovićBy Milica Branković20/12/2018No Comments

Reklame u tradicionalnim medijima, ma koliko one bile česte i reklamni blokovi dugo trajali, možemo da preskočimo ili ignorišemo. Međutim, šta je sa onim reklamama kojih nismo ni svesni i čije sadržaje prihvatamo, a da to i ne znamo?

Skriveno reklamiranje je promocija neke turističke destinacije ili organizacije kroz reportažu na televiziji, zatim nekog hotela ili kafane tako što se baš u njemu snima neki intervju, ili nekog brenda koji se diskretno provuče kroz razgovor, bez jasne naznake da je u pitanju reklama.

Mnogi korisnici društvenih mreža nisu svesni da su postovi sa oznakom Sponsored uglavnom reklame, kao ni nošenje ili korišćenje određenih brendova koje uglavnom poznate ličnosti na svojim profilima ili na gostovanjima u emisijama zapravo reklamiraju.

Iako se koristi, skriveno reklamiranje je u našoj zemlji zabranjeno zakonom, a novinarka Raskrikavanja Marija Vučić smatra da ga često ne prepoznaju ni novinari, a kamo li ostali konzumenti medijskog sadržaja.

„Skriveno reklamiranje je promo sadržaj, upakovan u novinarsku formu. Vi sada imate reportažnu priču, napisanu u kladionici. Novinar kao piše toplu ljudsku priču, a ustvari je reklama za kladionicu“, navodi ona kao primer.

Kako kaže, opasno je to što tekstovi i prilozi sa skrivenim reklamama zvuče novinarski i izgledaju kao da iza njih stoji novinar i njegovo istraživanje.

Kako prepoznati skrivenu reklamu?

Ukoliko neki tekst ima za cilj promovisanje bilo koga i bilo čega, kao i ekonomsku dobit od toga, on mora vrlo jasno da bude označen kao promo sadržaj.

„Nažalost, u našim medijima, pogotovu u štampi, novinari pribegavaju tome da tekst opreme tako da nije jasno da je u pitanju reklama, nego na kraju teksta stave P.O, što ustvari znači da je u pitanju plaćeni oglas. To može biti savet čitaocima da na to obrate pažnju. Pored toga, ukoliko na kraju stoji mala brojčana šifra na kraju teksta ili uz ivicu teksta, takođe se radi o reklami. Ukoliko ih neko tuži za prikriveno oglašavanje, oni mogu da se izvuku i kažu da su obeležili tekst, ali to nisu učinili jasno i nedvosmisleno. Ko nema lupu, neće shvatiti da je u pitanju reklama“, upozorava Marija Vučić.


Izradu multimedijalnih sadržaja za projekat Medijska pismenost – Stvarnost iza ekrana, koji realizuje Media i reform centar Niš, podržao je Grad Niš u okviru Konkursa za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja na teritoriji Grada Niša u 2018. godini.

Projekat je fokusiran na predstavljanje kako stavova mladih, tako i ekspertskih mišljenja o važnim temama koje se tiču medija i medijske pismenosti.

FacebookTweetLinkedInEmail

Povezane vesti

Mladi u Srbiji znaju kakve medije žele, ali su malo prisutni u njima 10 godina rada Južnih vesti – Lokalna priča sa nacionalnim značajem Srpski mediji u 2016. – Iz lošeg u još gore Ekranizovana agresija
Milica Branković

    Novinarka Media i reform centra Niš

    POVEZANE VESTI

    Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika

    23/10/2025

    Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona

    22/10/2025

    Izlazak iz frižidera za glas više, ali na izborima presuđuju pritisci, kontrola medija i zloupotreba institucija

    22/10/2025

    Leave A Reply

    Najnovije vesti

    Na istoku Srbije rastu plate, ali opada broj stanovnika

    23/10/2025

    Gradonačelnik Niša “bez pitanja” predložio osnivanje Fakulteta srpskih studija, za to namenili više od 40 miliona

    22/10/2025

    Izlazak iz frižidera za glas više, ali na izborima presuđuju pritisci, kontrola medija i zloupotreba institucija

    22/10/2025

    Prosjačenje u Srbiji – između zarade, prinude i života na ulici

    21/10/2025

    Medijski monopol iz lokalnog budžeta

    20/10/2025

    Ko su “Instagram političari” u Nišu – Medijski prostor za kritičare vlasti u sve većoj opasnosti

    20/10/2025

    Istraživanje “Vremena”: Medicinski otpad na jugu Srbije – kako vlast zamenjuje državne ustanove privatnim firmama

    14/10/2025

    Fakultet za “diplomirane Srbe” u Nišu – između stvarne potrebe i interesa naprednjaka

    13/10/2025

    Epilog odbijanja “Nišvila” na konkursu Ministarstva – otkazi za radnike

    29/09/2025

    Obuka za novinare u Nišu: Izveštavanje o javnim nabavkama na lokalu

    26/09/2025
    1 2 3 … 155 Next

    O nama

    Projekti

    Uslovi korišćenja

    Impresum

    2024. Mediareform
    Designed by - Mediareform
    Logo

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.