• Press konferencije
  • Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
  • Slobodni mediji
  • Produkcija
  • Aktivni građani
    • Aktivistički leksikon
    • Omladinske politike
    • Intervju
    • Prošlost za budućnost
    • Stvaralaštvo
    • Blog
    • Decentralizacija
  • PROJEKTI
    • Zajedno za mlade
    • Media Bookmark
    • Digitalna pismenost
    • Vizualna pismenost
    • Pravednici
    • Grad u ogledalu
    • Priče iz mahale
    • ROMANIPEN
    • Navijanje s merak
    • Moja EKOlina
    • Džandipe- Znanje
    • Glasno i jasno o (NE)ravnopravnosti
    • Glasno i jasno o eu
    • BUBANJ- konstrukcija, estetika, etika
    • Prijateljska vatra
Facebook Twitter Instagram
  • Press konferencije
  • Vesti
    • Društvo
    • Kultura
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Intervju
  • Slobodni mediji
  • Produkcija
  • Aktivni građani
    • Aktivistički leksikon
    • Omladinske politike
    • Intervju
    • Prošlost za budućnost
    • Stvaralaštvo
    • Blog
    • Decentralizacija
  • PROJEKTI
    • Zajedno za mlade
    • Media Bookmark
    • Digitalna pismenost
    • Vizualna pismenost
    • Pravednici
    • Grad u ogledalu
    • Priče iz mahale
    • ROMANIPEN
    • Navijanje s merak
    • Moja EKOlina
    • Džandipe- Znanje
    • Glasno i jasno o (NE)ravnopravnosti
    • Glasno i jasno o eu
    • BUBANJ- konstrukcija, estetika, etika
    • Prijateljska vatra
Facebook Twitter YouTube
Najnovije
  • Unija SPRS: Potrebno veće ulaganje u obrazovanje, pregovori sa ministarstvom retki i jalovi
  • NUNS pokrenuo platformu za bezbednost novinara
  • Međunarodni dan obrazovanja: Prema popisu iz 2011. u Srbiji 2% nepismenih
  • Poverenje između pedijatra i roditelja ključni za sprečavanje epidemije malih boginja
Home»Aktuelno»Društvene mreže dobar kanal za privlačenje mladih do ozbiljnih sadržaja

Društvene mreže dobar kanal za privlačenje mladih do ozbiljnih sadržaja

Kristina MilićBy Kristina Milić28/10/2022No Comments
Foto MRCN

O mladima treba da govore mladi, treba pronaći način kako im plasirati informacije, kako da se na njima zadrže i treba ih motivisati da se informišu. Ovo su neki od zaključaka tribine “Mladi, mediji i Generacija Z”, čiji su učesnici bili Jelena Đorđević, voditeljka Banker radija, Tamara Todorović, novinarka Južnih vesti i Anđelija Stanimirović, urednica portala Youth Vibes.

Mladi od 18-25 godina su od početka godine najviše čitali tekstove o hronici i korona virusu, a među najčitanijim tekstovima nema nijednog o aktivizmu mladih ili njihovim problemima, pokazuje analitika Južnih vesti. 

Foto MRCN

“Mladi to ne čitaju, ne dele i ne komentarišu. Primetno je da su im najinteresantniji kratki videi, a kada nečemu treba da posvete više pažnje, da pogledaju neku dužu emisiju, da čitaju, to ih ne zanima”, navodi Todorovićeva.

Ipak, to ne znači da mediji treba svoj sadržaj da skraćuju ili potpuno prilagođavaju mladima, saglasili su se panelisti.

„Serviranje samo kratkih sadržaja je po mom mišljenju nipodaštavanje inteligencije, njihove sposobnosti i razumevanja“, kaže Jelena Đorđevićević.

Ona dodaje da nisu samo mladi ti koji “nemaju vremena” za duže sadržaje, već je to problem i kod odraslih. Zato je ističe važno naći način da se njihova pažnja privuče, a društvene mreže su, dodaje, dobar način za to. Kroz rad joj je kaže, važna i povratna informacija publike.

“Ja želim da svoj radijski program poboljšam i da dodam nešto za vas, ali tu ste mi potrebni vi da mi kažete šta je to”, navodi.

Anđelija Stanimirović je istakla da mladi prepoznaju kada sadržaj za njih pišu mladi. Ipak, čest je problem taj što zaključke o tome šta bi mladi trebalo da slušaju, gledaju i konzumiraju donose stariji.

“Najbolje bi bilo da se redakcije konstantno podmlađuju i da stalno dolaze novi mladi ljudi sa novim idejama”, navodi.

Takođe, ističe da mladi ne predstavljaju ciljnu grupu nijednog mejnstrim medija, pa samim tim oni informacije tamo i ne traže.

“Mladi su jedna heterogena grupa, imamo mlade roditelje, imamo mlade studente, kao i mlade nezaposlene, mlade maturante i to su sve mladi. Samim tim kad imamo takvu grupaciju koja procentualno uopšte nije mala u našoj državi mi ne možemo da nađemo jedan ključni mehanizam kako da svima njima pristupimo. Ne treba tražiti teme za mlade, već treba naći način kako toj temi pristupiti kako bi jedna mlada osoba to želela da čita i gleda”, dodaje.

Novinarka Južnih vesti navela je da mladi vole da čuju mišljenja ličnosti čiji rad prate i koji su njihovi uzori.

„Nešto što se dobro pokazalo kroz praksu jeste dovesti nekog interesantnog mladima da priča o određenim problemima i društvenim dešavanjima koji inače ne privlače mlade.  Njih treba ubediti zašto da se informišu“,
ističe Todorovićeva.

Dodaje da veće interesovanje mladih za medijske sadržaje treba probuditi još u školi, kroz medijsku pismenost.

U razgovor o ovoj temi uključila se i publika – studenti Filozofskog fakulteta. Iako su govorili iz različitih stanovišta, oko jednog su se uglavnom složili svi – važno je podstaći mlade na akciju i veće interesovanje i uključivanje u društveno-politički život. Mladima je, kažu, potreban poziv na akciju.

Ovaj događaj se održava uz finansijsku podršku Evropske unije. Njegov sadržaj je isključiva odgovornost Media i reform centra NIš, i ne odražava nužno stavove Evropske unije.

 Projekat “Mediji za građane – gradimo poverenje” podržan je u okviru programa podrške „Safejournalists.net“.

FacebookTweetLinkedInEmail

Povezane vesti

Trenutno nema povezanih vesti.

Avatar photo
Kristina Milić

    Koordinatorka javnih događaja u Media i reform centru Niš

    POVEZANE VESTI

    Unija SPRS: Potrebno veće ulaganje u obrazovanje, pregovori sa ministarstvom retki i jalovi

    26/01/2023

    NUNS pokrenuo platformu za bezbednost novinara

    25/01/2023

    Međunarodni dan obrazovanja: Prema popisu iz 2011. u Srbiji 2% nepismenih

    24/01/2023
    Najnovije vesti

    Unija SPRS: Potrebno veće ulaganje u obrazovanje, pregovori sa ministarstvom retki i jalovi

    26/01/2023

    NUNS pokrenuo platformu za bezbednost novinara

    25/01/2023

    Međunarodni dan obrazovanja: Prema popisu iz 2011. u Srbiji 2% nepismenih

    24/01/2023

    Poverenje između pedijatra i roditelja ključni za sprečavanje epidemije malih boginja

    23/01/2023

    Koreodrama ”Refleksija” u nedelju u Narodnom pozorištu

    23/01/2023
    1 2 3 … 178 Next

    O nama

    Uslovi korišćenja

    Impresum

    2021. Mediareform
    Designed by - Mediareform
    Logo

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Share this ArticleLike this article? Email it to a friend!

    Email sent!