Centar za humanističke studije iz Niša sproveo je istraživanje pojavljivanja i načina reprezentacije žena kao izvora informacija na javnom servisu od januara do juna 2016.godine. Istraživanje je deo projekata Monitoring javnih medijskih servisa koji CHS iz Niša realizuje u saradnji sa Novosadskom novinarskom školom. Analizom sadržaja zaključeno je da žene nisu ravnopravno zastupljenje i dovoljno vidljive kao izvor informacija u vestima.
„Žena na javnom servisu nema, osim u specijalizovanim emisijama. Čak i u emisijama za kulturu preovlađuju muški subjekti. Takođe, tokom predizborne kampanje žene nemaju šansu da budu u medijima, osim ako njihova uloga nije predstavljanje lidera partija. Zaključak je da javni servis hoda u muškim cipelama“, izjavila je prof. dr Dubravka Valić-Nedeljković iz Novosadske novinarske škole.
Ona je dodala da je ovo najveći monitoring koji je urađen od 2006. godine i da je pregledano oko dve hiljade sati informativnog, kulturnog, zabavnog, dečjeg i sportskog programa.
Prof. dr Nevena Petrušić sa Pravnog fakulteta u Nišu, kaže da slika koju nam pružaju mediji zapravo predstavlja odraz stanja u društvu.
„Ako bi neko ko ne zna ništa o Srbiji pogledao ovo istraživanje, mogao bi lako da zaključi koliko su nejednakosti duboke“, dodala je.
Način reprezentacije žena u vestima neretko je stereotipan i ne doprinosi ostvarivanju rodne ravnopravnosti u društvu, istaknuto je na predstavljanju rezultata ovog istraživanja.
„RTS u Dnevniku nema jedinstven način rodno senzitivnog potpisivanja autorki priloga. Analiza sadržaja ove emisije pokazala je da, iako Dnevnik uređuju žene, a novinarke RTS-a proizvode većinu priloga, one nisu ravnopravno zastupljene“, kaže Ana Andrejić iz Centra za humanističke studije.