Treći konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja grada Niša uskoro bi trebalo da bude raspisan. Za medijske projekte je ove godine iz gradskog budžeta izdvojeno nešto više od 10 miliona dinara, rečeno je u Media i reform centru na tribini organizovanoj pred ovogodišnji medijski konkurs.

Na tribini se razgovaralo o unapređenjima u raspisivanju i realizaciji medijskog konkursa, a sa ciljem da se ojača transparentnost celog procesa. Ta unapređenja se odnose na veću prisutnost etičkih standarda u radu komisije, drugačiji odnos personalnih i operativnih troškova, povećanje transparentnosti ciljeva projekata, kao i rada medija nakon što dobiju novac.
Predstavljeni su i rezultati istraživanja sa medijima i građanima koje je sprovedeno u okviru projekta Media i reform centra Niš „Građani, mediji i lokalna vlast – partnerstvo u javnom interesu“. Više od 80 posto ispitanika, od 200 učesnika ankete, se informiše svakodnevno. Najveći broj njih čini to preko interneta i društvenih mreža, dok je za svega 11 posto televizija izbor informaci,ja, neki su od rezultata tog istraživanja.

Na tribini su, pored predstavnika Sekretarijata za kulturu i informisanje grada Niša i Media i reform centra, učestvovali i predstavnici niškog Filozofskog fakulteta koji su, u okviru pomenutog projekta, izradili set preporuka za organe koji raspisuju konkurs. U priručniku se navodi da bi, pored promena u tekstu konkursa, trebalo ispraviti niz nedostataka, nepravilnosti i dvosmislenosti vezanih za Zakon o javnom informisanju.
„Zakonska procedura već postoji, prema tome samo treba poštovati ono što je u Zakonu već napisano“, ocenio je profesor dr Zoran Jovanović sa niškog Filozofskog fakulteta i predstavnik Centra za medijska istraživanja.
U prethodnom periodu Media i reform centar Niš je u okviru projekta „Građani mediji i lokalna vlast – partnerstvo u javnom interesu“ organizovao razgovore i konsultacije sa većinom korisnika sredstava na prošlogodišnjem konkursu za medije. Takodje, organizovan je i trening za novinare o pisanju projekata, kao i niz diskusija i tribina, a sve namerom da se unapredi ceo proces konkurisanja za sufinasiranje medijskih sadržaja.