Osamnaesti međunarodni sajam turizma i aktivnog odmora biće otvoren 30. marta u 12 sati u niškoj hali „Čair“ i traja do 1. aprila. Posetioci mogu da razgledaju sajamske eksponate od 10 do 19 sati i to bespatno, a uporedo traju i Sajam vina i ukusa sa juga (Sajam vina i gastronomije), kao i Sajam suvenira i etno stvaralaštva.
Svoju turističku ponudu na ovogdišnjem sajmu predstavlja više od 100 izlagača, turističke agencije nude aranžmane po sniženim, sajamskim cenama, a biće organizovane i nagradne igre. Na Sajmu učestvuju organizacije i udruženja za aktivan odmor, avio-kompanije, Zavod za zaštitu spomenika, „Greeters“ služba Niš i pet banja kao predstavnice zdravstvenog turizma. Među inostranim izlagačima su grčka opština Seres, izlagači iz Kalikratije i grad Stavros iz Grčke, kao i izlagači iz Crne Gore i Republike Srpske.
Posetioci će na sajmu moći da probaju gastronomske specijlitete juga Srbije i različite vrste vina. U planu su i dve konferencije: „Niš & EVENTS“ i „Unapređenje regionalne saradnje u oblasti turizma“. Organizatori manifestacija „Nišvil“ i „Birfest“ objasniće koje su odluke učinile da ova dva festivala postanu prepoznatljivi brend. U okviru konferencije „Niš & EVENTS“ biće reči o značaju foto-video produkcije za turizam, o savetima za planiranje događaja i značaju dijaspore za turizam i događanja u Srbiji. Takođe, predviđene su i promocije festivala u Guči i festivala Egzit.
Prema podacima Turističke organizacije Niša, grad godišnje poseti oko 170 hiljada turista. Uroš Parlić, direktor ove organizacije, kaže da, zbog direktnih avio-linija, Niš postaje sve interesantnija destinacija za strane turiste.
„Već smo imali dve grupe novinara i blogera iz Kine koji su fascinirani Nišom, uopšte istorijom i ponudom grada. Pre neki dan je londonski „Gardijan“ objavio tekst o turističkim destinacijama u Srbiji, gde navodi Niš kao fascinantno i potpuno novo mesto koje zavodi sve turiste koji u njega dođu“, kaže Parlić.
Međunarodni sajam turizma u Nišu svake godine, za tri dana, poseti oko 5.000 ljudi.